Khamis, September 21, 2017

Sedar atau tidak sedar, Rejim DAPigs Pulau Pinang ni didakwa mempunyai agenda tersendiri apabila kerap berlaku kejadian banjir kilat yang dilihat semakin bertambah teruk sejak kebelakangan ini.

Walaupun hakikatnya, kejadian banjir itu dikatakan berpunca dari sifat angkuh yang dipamerkan oleh Guan Eng, tapi tidak dapat dinafikan bahawa ianya juga merupakan ketentuan tuhan.

Namun, sejak beberapa hari yang lalu, pendedahan yang dibuat berkaitan dengan pentadbiran Rejim DAPigs pimpinan Si Guan Eng itu menimbulkan rasa curiga dikalangan rakyat.

Soal ke mana hilangnya dana bantuan untuk projek tebatan banjir serta peruntukan Negeri sebagai RM 220 juta mula menjadi dipersoalkan secara terbuka. Ke mana hilangnya duit tu semua?

Maka ramai yang berpendapat, tindakan pihak Rejim DAPigs yang mengambil sikap acuh tak acuh terhadap permasalahan tersebut memang disengajakan atas dasar kepentingan Politik DAPigs.

Ada yang mendakwa, Rejim pimpinan Setiausaha Agung DAPigs itu memang saja membiarkan banjir kilat itu berlaku agar lebih mudah mereka menguasai seluruh kawasan tersebut.

Katanya, jika banjir kilat ini kerap melanda, maka makin ramai orang yang akan mula berpindah keluar. Nak pulak dikalangan orang Melayu yang masih tersisa dikawasan pulau itu sendiri.

Secara tidak lansung, tindakan itu akan memudahkan Rejim DAPigs untuk mengeluarkan orang - orang Melayu dan menguasai keseluruhan kawasan pulau bagi memberi laluan kepada kaum mereka.

Jika dilihat dari satu sudut, dakwaan itu ada logiknya memandangkan sekarang pun dah berapa banyak kawasan perkampungan orang Melayu dirobohkan oleh Rejim DAPigs itu tanpa sebarang alasan?

Jadi, tak mustahil sekiranya Rejim DAPigs itu menggunakan isu banjir yang kerap melanda kawasan pulau itu sebagai alasan untuk mengeluarkan orang Melayu dari kawasan tersebut dan seterusnya memberikan mereka kuasa mutlak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping