Jumaat, September 22, 2017

Pesta arak yang disokong DAPigs masih akan diteruskan di Kuala Lumpur, kali ini dengan nama ‘Oktoberfest 2017’ yang bakal diadakan di tempat membeli belah terkemuka, Midvalley Megamall.

Malaysian-German Chamber of Commerce and Industry (MGCC) akan menjadi penganjur untuk pesta arak yang terbuka kepada orang ramai, bahkan yuran penyertaan telah disubsidikan oleh MGCC.

Menurut laman web MGCC, pengunjung ke pesta arak akan disajikan dengan muzik asli dari Bavaria, makanan dan arak. Kumpulan Paulaner Musikanten akan memastikan bahawa para peserta "terhibur sehingga ke lewat malam".

Baru - baru ini Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah mengharamkan pesta "Better Beer Festival" daripada berlangsung selepas ianya mendapat bantahan terbuka pelbagai pihak.

Antara lain, bantahan itu dibuat kerana ianya melibatkan soal keselamatan dan juga menjejaskan moral. Selain daripada itu, pesta tersebut juga dianggap tidak menghormati sentimen agama dikalangan rakyat di Malaysia.

Jangan kata hanya agama Islam sahaja yang melarang umatnya meminum arak. Malah agama lain seperti agama Budha dan Kristian pun tidak menggalakkan penganut mereka jadi 'Kaki Mabuk'.


IRONIKnya, dalam keghairahan DAPigs memperjuangkan hak dan budaya mereka yang suka meminum arak serta berhibur itu memperlihatkan seolah - olah mereka meminggirkan nasib rakyat Pulau Pinang.

Mereka seolah - olah lebih mengutamakan isu larangan pihak berkuasa yang menghalang pesta tersebut dianjurkan daripada nak membantu rakyat Pulau Pinang yang sedang dilanda banjir pada ketika ini sedangkan negeri itu berada dibawah Rejim mereka sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping