Jumaat, September 22, 2017

Kalau sebelum ini, Si Guan Eng tu pandai nak menyalahkan pihak pentadbiran Rejim PAS Kelantan yang didakwa tidak cekap menjalankan kerja sehingga menyebabkan banjir teruk yang melanda negeri itu.

Bila orang bagi alasan kata banjir itu berlaku diakibatkan hujan lebat luar biasa dan paras air sungai naik secara mendadak, Si Guan Eng tu mendakwa ianya hanya sekadar alasan semata - mata.

Tapi bila banjir kilat melanda negeri yang dipimpin oleh Rejim dibawah pentadbirannya, pandai pulak Si Guan Eng tu nak memberikan alasan kononnya banjir itu akibat hujan lebat luar biasa.

Bila dah habis idea nak bagi alasan untuk diterima rakyat, mula la Si Guan Eng tu meroyan tak tentu arah dan memburukkan pihak media yang didakwa membuat laporan tidak bertanggungjawab.

Antara lain, Si Guan Eng tu menyalahkan pihak media yang didakwa Media BN kerana cuba memberikan gambaran palsu berkaitan dengan kejadian banjir di Pulau Pinang baru - baru ini.

Kata Si Guan Eng, pihak media seolah - olah cuba nak memberikan gambaran kononnya hanya Pulau Pinang sahaja yang dilanda banjir sedangkan negeri lain pun berlaku banjir juga.
“Kesan daripada hujan lebat luar biasa ini turut melanda negeri-negeri jiran yang jauh lebih teruk tetapi gambaran media BN seperti biasa memberikan gambaran palsu seakan-akan bahawa hanya negeri Pulau Pinang yang banjir,” katanya dalam satu kenyataan.
Tambah memalukan ialah apabila Si Guan Eng tu seolah - olah 'Merajuk' macam budak kecil kerana enggan menjawab soalan yang diajukan oleh pihak media dalam sidang media yang sama.
“Saya tidak mahu jawab soalan dari media BN kerana banyak kali media BN menyoal soalan bohong,” katanya.
Soalnya, bukan negeri lain tidak dilanda banjir. Tapi soalnya, Si Guan Eng tu sebelum ini pandai 'Bercakap Besar' dan mendabik dada seolah - olah dia sorang je yang pandai mentadbir.

Kalau tengok kepada kenyataan yang dibuat sebelum ini, Si Guan Eng tu pernah juga mendakwa kononnya dia dapat menyelesaikan masalah banjir di Pahang dalam tempoh satu penggal.

Tapi IRONIKnya, dah DUA PENGGAL Si Guan Eng tu jadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Namun malangnya, banjir yang melanda Rejim pentadbiran dia selama dua penggal tu GAGAL juga diselesaikan. Malah ianya semakin bertambah teruk!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Dulu kutuk kelantan pasal banjir. Skrng Allah dah bagi banjir kat Penang. Habis ego dan kesombongan dap dan penjilatnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping