Ahad, September 24, 2017

Tindakan Tun Mahathir menggelarkan 'sampah' kepada mereka yang meninggalkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dikritik bekas setiausaha parti itu, Kamarulazman Habibur Rahman.

Tun Mahathir dipercayai berkata demikian dalam satu ceramah bersama penyokongnya di Bukit Merah, Perak pada 22 September yang lalu.
"Ketika berceramah di Bukit Merah, Perak, Tun Mahathir dengan sinis menyindir mereka yang meninggalkan PPBM sebagai 'sampah'. Mungkin di Malaysia hanya Tun Mahathir sahaja yang layak menggelar orang lain sampah kerana beliau beranggapan bahawa beliau adalah insan terpilih dan tidak pernah berbuat salah," sindir Kamarulazman dalam kenyataannya pada hari ini.
Kamarulazman merupakan pemimpin pertama PPBM yang mengumumkan keluar parti pada April lalu selepas mendakwa parti berkenaan dipenuhi amalan kronisme, pihak yang gila jawatan malah hala tuju perjuangan yang kabur.

Selepas beberapa pemimpin sayap dan ahli-ahli di peringkat negeri turut meninggalkan parti, PPBM juga menerima tamparan dengan ketiadaan Datuk Ezam Mohd Noor, dan paling terbaru membabitkan Anina Saaduddin dan Datuk Hamidah Othman.

Kamarulazman kemudiannya bertanyakan Dr Mahathir apakah perjuangan PPBM kini masih di landasan sebenar sedangkan ia sudah tersasar jauh demi kepentingan sesetengah individu sahaja.
"Saya juga tidak pasti siapa atau apakah sebenarnya sampah di dalam PPBM itu sendiri. Benarkah yang keluar itu sampah atau yang tinggal itu sampah?
"Atau adakah perjuangan itu adalah sampah sebenarnya. Mana tidaknya, perjuangan sebenar PPBM adalah untuk menjatuhkan sebuah kerajaan yang sah mengikut perlembangaan dan ini banyak memecah belahkan bangsa.
"Bukankah perjuangan PPBM mempunyai muslihat meletakkan seorang 'anak emas' yang tidak mempunyai kebolehan di 'takhta impian' ketika matahari semakin hampir melabuhkan tirainya?," ujarnya.
Timbalan Presiden PPBM, Mukhriz Mahathir turut dilabelkan sebagai 'Anak Emas' yang mana perjuangan PPBM ini diadakan demi memenuhi cita - cita Tun Mahathir.

Kamarulazman juga mempersoal apakah gelaran 'sampah' itu juga layak diberikan kepada Pengerusi PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dilihat tiada kredibiliti memimpin parti apatah lagi hanya menuruti kehendak Dr Mahathir.
"Atau adakah presiden itu sampah sebenarnya kerana memegang jawatan tetapi tidak punya kuasa kerana takut dinyahkan oleh pemimpin senja?
"Atau adakah budak budak di keliling Presiden itu sampah sebenarnya kerana menjadi tukang atur dan tukang karut hingga menyebabkan parti ini condong menanti rebah untuk menghempap rumah rumah usang kampung Melayu?," soalnya lagi.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping