Jumaat, September 15, 2017

Seorang pemimpin PKR bersetuju dengan cadangan untuk mewujudkan rundingan dengan PAS bagi mengelakkan pertembungan tiga penjuru pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.

Walau bagaimanapun Ahli Biro Politik PKR, R Sivarasa menegaskan, ia hanya melibatkan rundingan kerusi dan bukannya mahu membawa masuk kembali parti itu ke dalam gabungan pembangkang tersebut.
"Memang kita perlu rundingan untuk mengelak tiga penjuru, itu sahaja dan ini biasa dibuat.
"Rundingan ini bukan untuk membuat apa-apa pakatan dengan PAS, bukan untuk membuat apa-apa kerjasama dan hanya rundingan untuk kerusi, mana mereka akan bertanding, mana kita akan bertanding.
"Saya tegaskan hanya untuk elak tiga penjuru itu sahaja, sebab ramai orang yang salah faham dan mereka dapat tafsiran dengan menganggap ini ialah untuk membawa PAS balik ke dalam PH, itu mustahil dan itu bukan tujuannya, bukan untuk membuat kerjasama, tetapi hanya untuk mengelak tiga penjuru," katanya ketika dihubungi Antarapos.
Beliau berkata demikian mengulas kenyataan bekas Pengerusi Bersih 2.0 yang menyeru Pakatan mengadakan rundingan dengan PAS bagi mengelak pertandingan tiga penjuru pada pilihan raya akan datang.

Menurutnya, Pakatan perlu sedar hakikat bahawa hanya pertembungan satu lawan satu sahaja dapat menumbangkan Barisan Nasional (BN).

Mengulas lanjut Sivarasa berkata, PAS melalui Timbalan Presidennya, Tuan Ibrahim Tuan Man juga sudah bersetuju untuk berunding dengan PKR dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berhubung perbincangan pengagihan kerusi.

Justeru Ahli Parlimen Subang itu berkata, mereka akan menggunakan peluang yang diberikan parti pimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu sebaik mungkin bagi memastikan tiada pertembungan tiga penjuru diantara mana-mana parti, seterusnya memastikan kemenangan bukan memihak kepada BN.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping