Khamis, Oktober 26, 2017

Setidak - tidaknya pemimpin puak Pakatan Haprak seperti Si Fuziah Salleh tu boleh berbangga dengan kejayaan yang dikecapi oleh mereka sewaktu mengadakan kempen Anti Lynas sebelum ini.

Paling tidak, ADUN PAS Beserah tu pun boleh tersenyum lebar seorang diri di rumah bila merenungkan kembali kempen yang digerakkan secara besar - besaran sebelum PRU yang lalu.

Kalau nak dikirakan, dia yang paling untung kerana bukan sahaja dapat menaikkan nama menjadi calon, bahkan kini dia bergelar Ahli Dewan Undangan Negeri hasil daripada kempen tersebut.

Bagi pihak DAPigs pula, mereka boleh berbangga dengan kejayaan yang dianjurkan bagi menghasut orang Melayu agar membenci pihak Kerajaan Barisan Nasional melalui kempen tersebut.

Tinggal lagi DAPigs mengalami kerugian kerana kempen itu tidak mampu memberikan kemenangan kepada Ketua Geng Hijau, Wong Tak apabila dia tewas bertanding di Parlimen Bentong.

Tambah mengecewakan apabila kekalahan yang dialami oleh Si Wong Tak itu cukup memalukan. Dia hanya tewas beberapa majoriti sahaja kepada Ahli Parlimen Bentong hari ini.

Dan sudah tentu kempen gerakan Anti Lynas itu memberikan keuntungan yang paling besar buat Fuziah Salleh kerana berjaya mengekalkan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Kuantan.

Biarpun hari ini Si Fuziah tu dilihat masih lagi meroyan tak tentu arah membangkitkan isu berkaitan Lynas di Parlimen, tapi bagi sesetengah pihak, itu hanya sekadar lakonan semata - mata.

Perkara itu dilihat dengan jelas apabila ada dikalangan geng Anti Lynas itu dilaporkan mendapat habuan dengan menjadi vendor secara lansung dengan syarikat memproses nadir bumi itu.

Menurut satu sumber, bukan sahaja dikalangan penyokong - penyokong Anti Lynas itu mendapat peluang pekerjaan, malah mereka juga turut mendapat kontrak dari syarikat berkenaan.

Sumber itu juga turut meluahkan rasa kecewa kerana kumpulan Anti Lynas itu sering diberikan keutamaan sedangkan suatu ketika dahulu mereka pernah mengugut untuk membakar kilang terbabit.

Soalnya sekarang, siapa yang paling untung hasil kempen gerakan Anti Lynas ini? Adakah rakyat yang mendapat keuntungan? ATAU, pemimpin puak Pakatan Haprak tu yang meraih keuntungan peribadi?

Apa yang jelas, tindakan puak Pakatan Haprak yang mendalangi kempen Anti Lynas sebelum ini bukan sahaja sekadar RETORIK, malahan mereka juga bersifat HIPOKRIT kerana mengaut keuntungan dari pembinaan kilang tersebut untuk kepentingan diri mereka sendiri!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping