Sabtu, Oktober 21, 2017

Hajatnya Si Lim Guan Eng ni nak menghina orang Melayu. Tetapi dia cuba berselindung disebalik penggunaan nama UMNO, parti yang sememangnya cukup sinonim dengan Melayu di Malaysia.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu dilihat terus 'menyerang' orang Melayu dan bumiputera yang menyokong UMNO dan Barisan Nasional (BN) dengan menyifatkan mereka sebagai 'GILA' pada perhimpunan rakyat anjuran Pakatan Harapan di Kedah malam tadi.

Secara tidak lansung, pemimpin DAPigs itu tidak sedar kerana sokongan UMNO dan BN itu menyebabkan Pengerusi Pakatan, Tun Mahathir dapat menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun.

Malangnya Tun Mahathir yang turut hadir pada majlis itu hanya mampu tersenyum di atas 'Penghinaan'  Guan Eng terhadap UMNO yang tentunya mewakili majoriti orang Melayu di negara ini.

Bukan sekali dua, beberapa  kali Guan Eng mengungkapkan perkatan 'GILA' yang mendapat tepukan dan ketawa dikalangan puak penyokong Pakatan Haprak yang hadir pada program tersebut.

Guan Eng juga turut dilaporkan menggunakan perkatakan jelik seperti 'CELAKA' di atas pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) yang telah dilaksanakan oleh pihak Kerajaan.

Namun dalam keghairahan Guan Eng mengutuk Kerajaan yang dipimpin oleh Datuk Seri Najib, pemimpin DAPigs itu secara tidak sengaja mengakui bahawa Pelabur asing masih lagi memberi keyakinan kepada Negara.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila Guan Eng mendakwa pelaburan luar negara ke Pulau Pinang meningkat dan tiada kilang ditutup sejak DAPigs memerintah Pulau Pinang.

Selain itu, Ketua Menteri Rejim DAPigs itu juga turut mengumumkan Qatar Airways dari Timur tengah akan mengadakan penerbangan terus  ke Pulau Pinang hasil dari hubungan baik diantara Malaysia dengan Qatar.

Pengakuan Guan Eng itu secara tidak lansung membuktikan bahawa pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional pimpinan UMNO masih terus meraih keyakinan dari kalangan pelabur asing.

Bahkan dakwaan puak Pakatan yang KONONnya Kerajaan Barisan Nasional meminggirkan Rejim DAPigs Pulau Pinang juga ternyata tidak benar apabila mereka juga turut menerima hasil dari pelaburan asing yang dibawa masuk oleh Perdana Menteri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. bila tuan besar mencaci menghina mana berani melayu pakatan haprak bersuara..sanggup bertuankan dapigs kafir laknat..mana maruah kau semua..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping