Khamis, Oktober 19, 2017

Bukan la satu perkara yang pelik bila DAPigs Kedah semalam keluarkan kenyataan menolak cadangan SPRM untuk menyerahkan senarai nama calon mereka bagi menghadapi PRU yang akan datang.

Alasan yang diberikan ialah kerana parti itu tidak perlu mengikut rentak parti Politik lain dan mereka yakin dengan sistem pencalonan yang telah ditetapkan oleh pucuk pimpinan parti.
"Kita mengikut DAP Pusat yang tidak menghantar nama calon itu.Lagipun, kita tidak perlu ikut apa yang dilakukan parti politik lain dalam soal calon. Kita percaya calon pilihan parti untuk bertanding dalam PRU 14. Setiap parti memiliki kaedah tapisan calon tersendiri," katanya ketika ditemui.
Namun, perkara itu tidak lagi menjadi satu rahsia umum apabila DAPigs memang menggalakan amalan rasuah dan salah guna kuasa berleluasa dikalangan pemimpin mereka sendiri secara terbuka.

Tengok dalam pemilihan parti itu pun sudah mencukupi apabila DAPigs dengan jelas, terang dan nyata melakukan penyelewengan sehingga mereka terpaksa mengadakan pemilihan semula.

Bahkan DAPigs juga turut memberi kebenaran serta menyokong calon yang mempunyai kes rasuah untuk bertanding dalam pemilihan parti itu yang bakal diadakan pada bulan Disember nanti.

Secara tidak lansung, pendirian DAPigs yang menghalalkan penyelewengan kuasa serta amalan rasuah yang dilakukan oleh Lim Guan Eng sebelum ini menjelaskan reputasi parti itu sendiri.

Dalam masa yang sama, DAPigs membuktikan bahawa parti itu bukan sahaja tidak mempunyai tanggungjawab dan integriti. Malah mereka juga jelas tidak mempunyai maruah tersendiri.

Sekiranya DAPigs benar - benar mahu memerangi rasuah seperti mana yang didakwa selama hari ini, maka mereka perlu menghalang Si Lim Guan Eng tu dari bertanding dalam pemilihan CEC kelak.

Paling tidak, DAPigs perlu mendesak agar Ketua Menteri Pulau Pinang itu melepaskan semua jawatan yang disandangnya pada ketika ini bagi membuktikan bahawa mereka ikhlas nak memerangi rasuah. Bukan hanya setakat pandai bercakap je!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Kena baca perlembagaan DAP ni samada mereka beri laluan kepada yg dituduh dimahkamah bertanding CEC.

    BalasPadam
  2. bangsa dapigs ni mana faham itu integrity... melayu2 bodoh pulak yg menyokong...sama2 pigs ler...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping