Khamis, November 09, 2017

ADUN Barisan Nasional (BN) hari ini menyerahkan memorandum kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah sebagai membantah tindakan Dewan Undangan Negeri (DUN) menolak usul bagi membahas isu kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menghina etnik Bugis.

Selain itu, memorandum tersebut juga sebagai tanda sokongan kepada baginda selepas Sultan Sharafuddin sendiri menzahirkan kemurkaannya kepada Dr. Mahathir serta bagi mendesak Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali agar menyatakan pendirian sebenar Selangor ke atas Pengerusi Pakatan Harapan berkenaan.

Menurut laporan Utusan Malaysia, Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan yang mengetuai ADUN BN ke Istana Bukit Kayangan berkata, memorandum tersebut diserahkan kepada Setiausaha Sulit Sultan Sharafuddin, Datuk Mohamad Munir Bani.
“Memorandum ini adalah bagi membantah tindakan DUN Selangor menolak usul bagi membahaskan isu kenyataan Mahathir sedangkan ia perkara berkepentingan kerana Sultan Selangor sendiri selaku ketua negeri telah menzahirkan kemurkaan baginda,” katanya kepada pemberita di luar Istana Bukit Kayangan di sini hari ini.
Selasa lalu, Speaker DUN Hannah Yeoh berkata penolakan usul itu adalah bagi memberi keutamaan kepada perbahasan Belanjawan Selangor 2018 yang perlu dibahas dan diluluskan dalam tempoh 4 hari.

Usul itu dicadangkan ADUN Kuang, Datuk Abdul Shukur Idrus bagi mendesak Selangor menghalang Dr Mahathir menggunakan mana-mana premis milik kerajaan negeri dan mahu polis tidak mengeluarkan permit ceramah kepada bekas perdana menteri itu.

Sultan Sharafuddin baru-baru ini menzahirkan rasa kecewa dan murka ekoran tindakan sebilangan pemimpin yang mempersendakan isu bangsa dan keturunan sebagai modal politik. Baginda bertitah, tindakan itu boleh mengugat keharmonian dan perpaduan rakyat.
Categories:

2 ulasan:

  1. Sudah desprate nak sangat RAMPAS Selangor, sanggup buat apa sahaja. Harap Sultan Selangor tak terperangkap dengna mainan politik Umno Selangor ni. Sultan Johor tak kisah pun pasal ni. Baginda lebih bangga sebagai BANGSA JOHOR. Harap Sultan Selangor pun, bangga sebagai BANGSA SELANGOR.

    BalasPadam
  2. ada jugak anjing madey menyalak kt sini...cik minah konon...hakk tuihhh..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping