Khamis, November 30, 2017

Bila kita kata yang puak Pakatan Haprak ni ketandusan idea untuk dijadikan sebagai bahan kempen Pilihan Raya, sibuk pulak diorang marah sehingga meroyan macam orang hilang akal.

Tapi itulah hakikatnya. Dek kerana ketandusan idea itulah yang menyebabkan mereka terpaksa mengitar-semula isu yang sudah tepu untuk dihidangkan kepada rakyat secara terbuka.

Walhal ramai dikalangan rakyat sendiri pun dah muak mendengar soal nak membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara. Malah anak kepada Si Ketua Penipu tu pun dah pasrah dengan keadaan.
Tambah memalukan ialah apabila ada juga yang mendakwa tindakan PKR yang sengaja membangkitkan isu pembebasan Si Ketua Penipu tu seolah - olah meminggirkan soal kebajikan rakyat.

Apatah lagi jika ianya dilakukan didalam Parlimen, tempat dimana sepatutnya wakil rakyat yang dipilih memberikan tumpuan kepada isu berkaitan dengan kepentingan rakyat secara menyeluruh.

Banyak lagi isu kebajikan rakyat yang boleh diketengahkan oleh puak Pakatan Haprak tu. Tapi kenapa mereka memilih untuk terus memperjuangkan kepentingan peribadi Si Ketua Penipu tu sahaja?

Cadangan untuk membentangkan usul tergempar tersebut dibuat oleh N. Surendran yang juga turut merupakan peguam kepada Si Ketua Penipu itu. Namun cadangan itu telah ditolak.

Dalam kenyataan yang dibuat, N. Surendran mendakwa tindakan Dewan Rakyat itu mempunyai unsur berat sebelah yang sengaja dilakukan bagi menfikan hak Si Ketua Penipu itu.
“Keputusan ini ada unsur berat sebelah, jika kita tidak boleh membahaskan perkara ini di Dewan, di mana lagi boleh kita lakukan?
“Setiap kali kita bawa usul untuk mengkritik kerajaan, ia ditolak. Ia menunjukkan unsur berat sebelah,” bidas Surendran.
Dari kenyataan yang dibuat itu menunjukkan bahawa niat sebenar Si Surendran tu mahu membentangkan usul tergempar tersebut bukan untuk memperjuangkan hak Si Ketua Penipu tu.

Sebaliknya, dia hanya sekadar mempergunakan isu berkaitan dengan pembebasan Si Ketua Penipu tu sebagai bahan modal Politik murahan mereka dengan memberikan gambaran kononnya Kerajaan BN ni berat sebelah. Itu je tujuan dia sebenarnya!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping