Selasa, Januari 23, 2018

Si Menteri Besar Selangor itu mula berada dalam keadaan panik PAS mengugut mahu memanjangkan isu berkaitan peruntukan yang disekat Rejim Pakatan negeri kepada Sultan Selangor.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila Azmin menyelar tindakan tersebut yang dianggap tidak matang dan menggesa supaya mereka berhenti daripada membawa isu itu ke Istana.
“Bagi saya mana-mana ADUN yang ada masalah tentang peruntukan pembangunan di kawasan masing-masing boleh berbincang dengan pegawai daerah kerana pegawai daerah merupakan pengawal kewangan.
“Atau pun, mereka boleh bertemu dengan saya sebab pintu saya sentiasa terbuka. Kita boleh bincang tapi tak payahlah bawa perkara ini ke istana.
“Ini soal pentadbiran, tak payahlah pergi jumpa Tuanku… ini pentadbiran negeri,” beliau dipetik berkata hari ini dalam satu majlis kerajaan negeri di Kuala Selangor hari ini.
Terdahulu, Pesuruhjaya PAS Selangor tidak menolak kemungkinan akan menghadap Sultan Sharafuddin, sekiranya masalah pembekuan peruntukan kepada wakil rakyat mereka tidak diselesaikan segera.

PAS Selangor juga mendesak Azmin agar mengadakan mesyuarat dengan mereka bagi memperjelaskan mengapa peruntukan disalurkan kepada ahli Parlimen dan Adun PAS telah disekat.

Bagi sesetengah pihak, tindakan yang dilakukan oleh Si Azmin Ali itu merupakan retaliasi membalas dendam terhadap pendirian Rejim PAS Kelantan yang turut membekukan peruntukan kepada wakil rakyat PKR.
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Azmin pun rasanya tak jdi mb lgi slpas pru 14

    BalasPadam
  2. Ibarat menolong anjing tersepit. Bila anjing dah jd mb digigit balik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping