Selasa, Januari 23, 2018

Baru beberapa hari selepas kempen “#UndiRosak” dilancarkan oleh sekumpulan pengguna laman sosial, pemimpin pembangkang mula menggelabah apabila diserang dalam media sosial.

Rata-rata pengguna media sosial yang menggunakan hashtag tersebut melahirkan rasa tidak puas hati dalam isu yang melibatkan pencalonan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri pembangkang.

Dua pemimpin pembangkang yang menjadi sasaran adalah Saifuddin Abdullah dan Nurul Izzah Anwar, yang mana kedua - dua individu ini aktif dalam laman Twitter dan Facebook.
Seorang pengguna akaun Twitter, Muhammad Syafiq membalas komen Saifuddin dengan berkata, “Pilih sahaja calon lain, bukan Mahathir. Ia akan selesai isu ini.”

Nurul Izzah yang juga diberi tekanan dalam media sosial tidak tahan dan memberikan reaksi terhadap kempen tersebut dengan memuat - naikkan status dalam akaun Facebooknya.
Seorang pengguna Facebook, Suhaimi Ismail tampil membidas status yang dimuat - naikkan oleh Si Nurul Izzah di ruang komen dengan kritikan pedas sambil menyatakan kekecewaannya.
“#UndiRosak pilihan kami. YB boleh teruskan bersama mamak kutty yang zalimi bapa kamu dan rakyat. Aku hampir makan boot FRU masa sama2 protes kezaliman mamak kutty terhadap bapa kamu dahulu. Sekadar sepenggal lagi beri pada Jibby xde hal kami masih boleh bertahan kerana kami ini adalah survivor 22 tahun MAHAFIRAUN!”.
Kempen tersebut memperlihatkan manifestasi khususnya penyokong Pakatan yang kecewa dengan keputusan mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri jika memenangi PRU14.

Reaksi tersebut secara tidak lansung membuktikan bahawa wujudnya ketidak-puasan hati dikalangan penyokong Pakatan terhadap pencalonan yang dibuat sebelum ini dan menganggap seolah - olah diri mereka telah dipermainkan oleh pucuk pimpinan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping