Selasa, Januari 02, 2018

Memang bukan satu perkara yang mengejutkan apabila DAPigs menjadi pihak pertama yang mengucapkan tahniah serta melahirkan rasa gembira selepas Si Mahfuz Bean tu bertindak keluar parti.

Malah ianya juga tidak memeranjatkan apabila DAPigs menyerang dan membuat dakwaan terhadap kepimpinan PAS ekoran tindakan yang dilakukan oleh Si Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Antara lain, DAPigs mendakwa keputusan yang dibuat oleh Si Mahfuz Bean itu merupakan satu langkah yang tepat memandangkan PAS kini memperjuangkan dasar Politik yang sesat.

Setiausaha Agung DAPigs, Lim Guan Eng juga mendakwa tindakan itu diambil Mahfuz kerana kecewa melihat PAS yang kini mesra berdampingan dengan UMNO dan Barisan Nasional.
"Jelas di sini bahawa Mahfuz hendak memastikan ada satu pakatan pembangkang yang kuat untuk melawan BN. Kerana, sudah nampak dari segi politik perjuangannya, politik PAS sesat. Sesat sampai dipuji oleh Umno.
"Kalau anda dari politik ini, di mana pembangkang dipuji baik oleh parti pemerintah, maka lingkuplah," kata Lim pada satu sidang media hari ini selepas majlis penyerahan cek kepada Hospital Kanser Mount Miriam di Komtar.
Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata Mahfuz yang mengambil langkah meninggalkan parti berteraskan Islam itu kerana mahu sebuah pakatan pembangkang yang kuat.

Namun apa yang menjadi persoalannya, apa motif disebalik kenyataan Si Lim Guan Eng itu? Adakah itu merupakan satu isyarat bahawa DAPigs sudi menerima Si Mahfuz Bean menjadi Boneka mereka?

Pokok pangkalnya, tindakan Si Mahfuz Bean tu memang tepat. Setidak - tidaknya, dia tidak lagi perlu memalukan dirinya sendiri dengan berselindung disebalik Pengkhianatan yang telah dilakukan selama hari ini terhadap PAS secara terbuka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping