Selasa, Januari 02, 2018

Ke mana hilangnya Muhyiddin Yassin? Kenapa nama dia tidak banyak disebut? Dan dimana kedudukan sebenar dia pada ketika ini? Itu diantara persoalan yang masih menjadi tanda tanya.

Bagi sesetengah pihak, mereka menganggap Muhyiddin Yassin sudah tidak wujud dalam arus Politik semasa. Mereka mendakwa, bekas Timbalan Perdana Menteri itu sudah tidak ada.

Sehingga tahap, ada juga yang mendakwa bahawa puak Pakatan Haprak tu telah berjaya mentalkinkan karier Politik Muhyiddin Yassin dengan menyejuk-bekukan dia secara terbuka.

Jika sebelum ini, puak Pakatan Haprak tu sendiri pernah membuat anggapan bahawa Muhyiddin Yassin seorang yang lemah dan tidak mempunyai integriti serta karisma sebagai pemimpin.

Sungguhpun Muhyiddin kini sudah menjadi Presiden PPBM, tetapi kedudukan dia hanya sebagai seorang 'Pemain Simpanan' yang selalu berselindung disebalik Tun Mahathir untuk berjaya.

Maka sebab itu bekas Perdana Menteri itu tidak mendapat sebarang tempat dikalangan puak Pakatan Haprak. Malah nama dia juga tidak dicalonkan sebagai Perdana Menteri Sementara.

Sebaliknya, nama Tun Mahathir dan Ketua Umum PKR kekal menjadi sebutan dikalangan puak Pakatan Haprak tu. Malah nama Mukhriz Mahathir dan Azmin juga turut mendapat perhatian.

Soalnya, kenapa nama Muhyiddin Yassin tidak mendapat sambutan dikalangan puak Pakatan Haprak itu? Adakah dia terlalu bangsat untuk menjadi calon Perdana Menteri mereka?

Bahkan bekas Perdana Menteri itu hanya dilihat seperti 'Sampah' dikalangan puak - puak Pakatan Haprak dan tidak memberi sebarang sumbangan yang signifikan kepada gabungan tersebut.

Adakah semua itu berbaloi buat Muhyiddin Yassin yang sudah sekian lama berkecimpung didalam arus Politik di Malaysia? Adakah apa yang dilakukan ketika ini memenuhi kehendaknya? Adakah dia layak menjadi 'Sampah' dikalangan puak Pakatan Haprak tu???
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping