Isnin, Januari 15, 2018

PAS mendakwa Parlimen Gombak bukan merupakan kerusi selamat buat Azmin Ali selepas PAS memutuskan kerjasama dengan PKR. Apatah lagi sekiranya Tun Mahathir bertanding disitu.

Hakikatnya, kemenangan Azmin sebelum ini adalah ditentukan dengan bantuan serta sokongan dan juga undi dari jentera PAS yang memainkan penting dalam memastikan dia kekal.

Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata Menteri Besar Selangor itu sendiri tidak akan dapat mempertahankan Gombak apabila berlaku pertandingan 3 penjuru.
“Saya tak tahu apa matlamat tersirat Azmin lepas kerusi Gombak, cuma saya boleh sebut bahawa kerusi Gombak tidak selamat bagi PKR.
“Bila dia sendiri tidak selamat, saya yakin Dr Mahathir lagi tidak selamat sebab pengundi Gombak ini pengundi bandar yang melalui reformasi zaman Dr Mahathir. Mereka nampak apa yang berlaku.”
Zuhdi ditemui pemberita selepas menghadiri kuliah Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang telah diadakan di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad di Taman Melawar hari ini.

Dia diminta mengulas mengenai kesediaan Azmin untuk memberi laluan kepada Tun Mahathir bertanding di Gombak pada Pilihan Raya Umum ke-14 yang tinggal beberapa bulan sahaja lagi.

Malah Zuhdi juga mendakwa, dia tidak nampak Tun Mahathir sebagai calon "Boleh Menang" di Parlimen Gombak kerana bekas perdana menteri itu lebih berpotensi di Langkawi.
“Saya tidak tahu apa matlamat sebenarnya tapi langkah itu akan menggagalkan Dr Mahathir jadi perdana menteri,” katanya.
Kerusi Gombak antara kerusi yang mempunyai jumlah penyokong PAS dan Barisan Nasional yang ramai. Dua daripada 3 DUN di bawah Parlimen itu dimenangi PAS sejak 2 penggal lalu.

Azmin memenangi Parlimen Gombak sejak 2008 dengan majoriti 6,867 undi, dan sekali lagi mempertahankan kerusi itu pada PRU13 dengan majoriti undi merosot kepada 4,734 undi.

Dari satu sudut, kesudian Azmin menawarkan kerusi Parlimen Gombak itu boleh dianggap sebagai satu usaha untuk menggagalkan rancangan Pakatan yang telah mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri mereka sebelum ini!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping