Sabtu, Januari 27, 2018

Setelah puas menjadikan PAS sebagai bahan belasahan mereka, PKR kini beralih pula sasaran mereka kepada PAN dengan menyingkirkan parti itu dari Jawatankuasa Rundingan Kerusi.

Namun, seperti mana biasa, dakwaan yang dibangkitkan oleh PAN itu dinafikan oleh pimpinan PKR dengan memberikan gambaran seolah - olah parti itu cuba untuk menipu rakyat.

Antara lain, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PKR Selangor, Si Zuraidah Mak Lampir tu menyatakan bahawa dakwaan yang dibuat oleh PAN Selangor sebelum ini adalah tidak benar.

Sebaliknya, Si Mak Lampir tu menegaskan bahawa rundingan berkaitan dengan kerusi Pilihan Raya dikalangan puak Pakatan di Selangor sudah diadakan sebanyak empat kali sebelum ini.
“Pakatan Harapan Selangor yang diterajui oleh PKR kini sedang dalam proses rundingan kerusi bagi peringkat Dewan Undangan Negeri untuk menghadapi pilihan raya umum ke-14 (PRU14) yang akan datang,” katanya dipetik Malaysiakini. 
Semalam, pemimpin PAN mendakwa Pakatan Selangor masih tidak mengadakan sebarang rundingan pengagihan kerusi DUN Selangor, walaupun tarikh akhir penyerahan adalah 31 Januari.

Selain itu dakwanya, jawatankuasa khas Pakatan untuk berunding mengenai pembahagian kerusi untuk empat parti gabungan pembangkan itu turut belum ditubuhkan sehingga ke hari ini.

Dari satu sudut, dakwaan PAN itu secara tidak lansung dilihat seolah - olah membenarkan khabar angin kononnya Rejim Pakatan pimpinan PKR masih berunding soal agihan kerusi dengan PAS.

Dalam satu laporan yang didedahkan sebelum ini, PKR didakwa sedang mengatur strategi dengan PAS tanpa sebarang pengetahuan dari gabungan Pakatan Haprak itu secara tersembunyi.

Kemungkinan besar, perkara itu dapat dihidu oleh kepimpinan PAN sehingga menyebabkan mereka membuat dakwaan kononnya PKR cuba meminggirkan mereka dari rundingan berkaitan dengan pembahagian kerusi di Selangor!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Pan tak laku. Tak ada status utk berunding sbb mereka dah buat pelari kerusi dr pas. Pkr tak nak ia berulang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping