Ahad, Januari 28, 2018

Satu perbuatan yang sia - sia. Itu maksud kepada perumpamaan yang diberikan diatas yang jelas merujuk kepada kedudukan PAS yang teruk diperlakukan oleh PKR di Selangor pada ketika ini.

Rejim Pakatan Selangor pimpinan PKR dilihat telah berjaya menjadikan PAS sebagai sebuah parti pengemis apabila membiarkan bekas parti sekutu mereka itu mengemis wang peruntukan.

PAS Selangor dalam satu kenyataan sebelum ini mengambil pendirian 'Tunggu dan Lihat' berhubung isu pembekuan peruntukan dari Rejim Pakatan pimpinan PKR untuk ADUN - ADUN mereka.
"Sekarang ini semua ADUN sebenarnya masih belum dapat peruntukan lagi. Biasanya minggu kedua Januari ia akan turun. 
"Kita lihat, kalau sekiranya ADUN lain boleh buat tuntutan tapi ADUN PAS tak boleh buat tuntutan, jadi kita akan bertemu dan minta penjelasan MB.
"Kalau kita puas hati dengan penjelasan MB, okaylah, tak perlu kita jumpa siapa-siapa. Kalau tak puas hati, kemungkinan baru kita pergi ke istana. Sebab semua ini masih lagi ruang lingkup pentadbiran kerajaan negeri. Kita juga adalah wakil rakyat kerajaan (negeri)," katanya kepada Antarapos.   
Kenyataan itu dikeluarkan bagi merujuk kepada tindakan Rejim Pakatan Selangor yang telah membekukan peruntukan kewangan kepada ADUN - ADUN PAS dengan alasan 'Teknikal'.

Dari satu sudut, tindakan yang dilakukan oleh Rejim Pakatan pimpinan PKR itu satu penghinaan kepada maruah PAS sehingga memaksa parti itu menagih bantuan kewangan seperti Pengemis.

Bagi sesetengah pihak, apa yang dilakukan oleh Rejim Pakatan Selangor pimpinan PKR itu merupakan satu bentuk retaliasi terhadap tindakan Rejim PAS di Kelantan yang melakukan perkara yang sama terhadap wakil - wakil mereka!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Kita akn tunggu jawapan pkr.

    Sbb dakwaan pas dh sama mcm umno.. tk blh ditrima bulat2.

    Adalah mnjadi darah daging umno nipu dn pas juga semenjak diketuai hadi ni. Kerana itu mereka blh bercinta.

    BalasPadam
  2. Umno juga disalahkan...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping