Ahad, Januari 28, 2018

Suka atau tidak, semua orang kena menerima hakikat bahawa kehadiran Tun Mahathir dikalangan puak Pakatan Haprak tu hari ini tidak seperti mana yang mereka harap - harapkan.

Kalau dulu, kehadiran Si Ketua Penipu tu dianggap sebagai Anugerah Tuhan buat puak Pakatan Haprak apabila dia didakwa berjaya menyatukan parti pembangkang yang ada di Malaysia.

Kata mereka, Si Ketua Penipu tu sebelum ini berjaya menggabungkan PAS dengan DAPigs yang secara umumnya mengetahui bahawa kedua - dua parti itu sering bercanggah ideologi Politiknya.

Namun, sejak Si Ketua Penipu tu disumbat ke dalam penjara, macam - macam musibah mula menimpa gabungan Pakatan Haprak yang disatukan oleh Si Ketua Penipu tu sebelum ini.

Makanya, puak Pakatan Haprak tu kini mula bergantung harap kepada Tun Mahathir dapat menjadi Penyelamat menggantikan Si Ketua Penipu tu menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Harapan mereka, dengan kehadiran Tun, gabungan Pakatan Haprak tu menjangkakan bahawa mereka akan dapat menarik perhatian dan meraih undi dari kalangan orang Melayu.

Tapi malangnya, kehadiran Tun Mahathir itu tidak disenangi oleh ahli serta pemimpin - pemimpin Pakatan Haprak. Terutama sekali dikalangan pengikut - pengikut PKR secara terbuka.

Nak pulak apabila pucuk pimpinan PKR membuat keputusan bersetuju mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Pakatan Haprak. Ianya berjaya menambah kekecewaan para pengikut parti tersebut.

Dan yang terbaru, 70 orang pengikut PKR bertindak keluar parti kerana mereka hilang keyakinan terhadap dasar perjuangan pucuk pimpinan parti yang hanya mementingkan diri sendiri.

Soalnya, adakah kehadiran Tun Mahathir ini dilihat sebagai satu katalis kepada perpaduan dikalangan puak Pakatan Haprak tu? ATAU, adakah kehadiran bekas Perdana Menteri itu hanya bertujuan untuk memecah-belahkan PKR yang sememangnya sedang menunggu hari untuk ditalkinkan?
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping