Jumaat, Februari 09, 2018

Lepas satu persatu kes fitnah Si Rafizi ni dibawa ke muka pengadilan. Pun masih ada lagi manusia di Malaysia ni yang mahu membela tindakan jijik yang telah dilakukannya selama ini?

Jika sebelum ini, Si Rafizi tu pernah tampil merayu simpati Murahan dari kalangan rakyat Malaysia untuk membayar tuntutan sebanyak RM 300 ribu kerana memfitnah Pengerusi NFCorp.

Dua hari lepas, Si Rafizi tu telah dijatuhkan hukuman penjara selama 30 bulan kerana didapati bersalah mendedahkan transaksi akaun bank tanpa kebenaran dibawah Akta BAFIA secara umum.


Kali ini, Si Rafizi tu bakal berhadapan dengan satu lagi kes saman fitnah yang telah dilakukan terhadap Tabung Haji yang didakwa akan bankrap melalui status dilaman Facebooknya.

Rafizi didakwa atas tuduhan pindaan fitnah jenayah di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan tahun lepas. Tuduhan itu dipinda selepas Rafizi membuat aduan ianya tidak jelas.

Dalam pertuduhan pindaan itu, Rafizi dituduh mendakwa rizab TH mengalami defisit untuk 2 tahun berturut-turut menyebabkan TH tidak mampu membayar semula pendeposit jika mereka semua mahu mengeluarkan simpanan serentak.

Ekoran sebaran fitnah Si Rafizi itu telah mengakibatkan hampir 4000 orang pengikut Pakatan hilang kelayakan untuk menunaikan ibadah haji kerana bertindak mengeluarkan semua simpanan mereka.

Pokok pangkalnya, kesan amalan fitnah yang dilakukan oleh Si Rafizi ni cukup besar dan sekiranya ia tidak dikekang, takut nanti fitnah itu akan menjadi kebiasaan dikalangan rakyat.

Itu pun belum cerita lagi fitnah jijik Si Rafizi yang dibuat terhadap rakan seperjuangannya. Sebelum ini, Rafizi pernah menabur fitnah terhadap Khalid Ibrahim bagi menjayakan agenda Langkah Kajang.

Kemudian Rafizi juga pernah menabur fitnah dan membuat aduan palsu kepada pihak SPRM berhubung salah laku dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin Ali.

Mujur la Rejim Pakatan Si Azmin Ali tu takde maruah dan kecut buah kerandut nak ambil tindakan terhadap fitnah Rafizi berhubung penyelewengan kuasa dan Rasuah Betina yang disebarkan sebelum ini. Kalau tidak, memang jahanam la Si Rafizi tu jawabnya!!!
Categories: ,

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping