Sabtu, Februari 03, 2018

Pengarah Komunikasi parti Ternakan DAPigs, Khalid Abdul Samad hanya mendapat skor 31.0 peratus daripada bancian pengundi di kawasan yang disandangnya, Parlimen Shah Alam.

Jika sebelum ini, khabar angin mengatakan bahawa Khalid Samad tidak akan mempertahankan kerusi Parlimen Shah Alam yang dimenanginya sejak tahun 2008 dalam PRU yang akan datang.

Dalam laporan yang disiarkan semalam, Khalid Samad dikatakan tidak mendapat sokongan dari penduduk Shah Alam berdasarkan pendiriannya terhadap isu - isu yang berkaitan dengan agama.
“Tahukah anda, pada tahun 2014 Khalid Samad pernah menemplak orang yang melompat parti dengan membawa lari kerusi yang telah dimenanginya dengan gelaran “pengkhianat”. Kata-katanya bagaikan meludah ke langit apabila beliau sendiri baru-baru ini melompat parti dengan membawa lari kerusi Parlimen Shah Alam yang beliau menangi pada PRU13.
“Di dalam parlimen pula, beliau antara individu yang cukup lantang berhujah yang bersorak. Beliau menjadi antara individu Muslim yang paling lantang membantah usaha perjalanan RUU355 di parlimen. Beliau sepatutnya lantang mempertahankan RUU355, tetapi sebaliknya berlaku. Kerja Lim Kit Siang untuk membantah RUU355 menjadi mudah dengan adanya individu seperti Khalid Samad di Parlimen.
“Pada Desember 2017, bancian umum menunjukkan rakyat Shah Alam cukup kecewa dan kesal dengan sikap beliau yang tidak tegas untuk membanteras pesta arak besar-besaran seperti oktoberfest. Bahkan dalam satu keratan video, beliau ada menyebut “dia (non muslim) minum arak macam minum teh je”.,” kenyataan GPS dipetik.
Sebagai rekod, Ahli Parlimen Shah Alam itu masih menunggu keputusan mahkamah rayuan terhadap kes saman fitnah yang difailkan terhadap dirinya oleh Datuk Dr. Hasan Ali sebelum ini.

Hasan Ali memfailkan saman fitnah itu selepas Khalid Samad mengeluarkan kenyataan bahawa Syabas dan Puncak Niaga Bhd sebagai penaja kepada Hasan dan NGO pimpinannya, JATI.

Mahkamah Persekutuan sebelum ini telah menetapkan keputusan dan memerintahkan agar Khalid Samad membayar tuntutan saman yang difailkan sebanyak RM 200 ribu kepada Hasan Ali.

Sekiranya keputusan itu kekal dan mahkamah rayuan menolak permohonan yang dibuat oleh Khalid Samad, kemungkinan besar Ahli Parlimen Shah Alam itu tidak boleh bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping