Isnin, Mac 05, 2018

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berkata, gabungan Pakatan Harapan (PH) sudah puas memujuk Pas agar bersama-sama menyertai PH bagi menakluki Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU-14) kelak.

Nurul Izzah yang turun ke Perak baru-baru ini berkata, partinya bersama-sama DAPigs, PAN dan PPBM sudah menjalankan pelbagai usaha, namun semua langkah itu menemui jalan buntu.
“Kita sudah puas pujuk Pas (untuk menyertai PH dalam mendepani BN),” katanya memetik laporan media pro pembangkang semalam.
Nurul Izzah berkata demikan bagi menjawab persoalan perwakilan Pakatan Perak dalam Taklimat Penerangan dan Komunikasi Pakatan Perak di SSL Trader Hotel, Kamunting Perak.

Pakatan kini dianggotai PKR, DAPigs, PAN dan PPBM sebelum ini membentuk gabungan baru pembangkang tanpa PAS dalam mendepani Barisan Nasional (BN) dalam PRU-14 kelak.

Manakala PAS pula tetap bertegas untuk tidak kembali bekerjasama dengan Pakatan dan bertindak membentuk gabungan sendiri yang dinamakan Gagasan Sejahtera bersama parti Ikatan.

Sebelum itu timbul persoalan di kalangan ahli pembangkang perihal PAS yang tidak mahu bersama dalam gabungan Pakatan pembangkang bagi menghadapi PRU14 yang akan datang ini.

Mengulas lanjut, Nurul Izzah berkata jentera Pakatan perlu bekerja lebih kuat dalam menarik pengundi PAS pada PRU-14 kelak walaupun parti itu tetap enggan bekerjasama dengan mereka.

Nurul Izzah mendakwa, orang PAS tidak semestinya akan undi PAS dalam PRU ke 14 kali ini. Sebaliknya, calon-calon dan jentera Pakatan perlu berpura - pura berbuat baik kepada bagi menagih undi serta sokongan mereka!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. sama jer..org PKR pun tak semua akan undi PH..kebanyakkan dah sedar yg PH nih kaki lebong dan anti islam..perjuangan utk membuncitkan perut dan mengeraskan yg dibawah perut

    BalasPadam
  2. Nasib pkr makin suram dlm pru akn datang. Tak payah cakap banyaklah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping