Sabtu, April 07, 2018

Ketua Parlimen DAPigs, Lim Kit Siang, mengakui marah apabila logo parti itu yang sudah berusia 50 tahun, tidak akan digunakan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).


Kit Siang mengakui berasa kecewa dan marah dengan keputusan menggunakan logo bersama berbanding penggunaan logo Roket sebelum ini bagi mewakili parti itu yang diguna pakai sejak 50 tahun lalu.


"Bukan saja ada ahli DAP yang marah dengan keputusan itu, saya juga marah tetapi kita akan ikut logo yang diumumkan Tun Dr Mahathir Mohamad di Pasir Gudang malam ini," katanya.


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, sebelum ini mengumumkan persetujuan menggunakan satu lambang yang dipersetujui semua parti dalam PH bagi PRU-14.


Keputusan terbabit diambil selepas kegagalan PH didaftar sebagai pakatan untuk bertanding dalam PRU14 gara - gara kegagalan PPBM untuk menyerahkan dokumen yang dikehendaki oleh RoS.


Dari satu sudut, tindakan Pakatan memilih logo PKR dan mengenepikan logo Roket yang mewakili DAPigs turut dianggap sebagai satu Penghinaan serta memberikan gambaran seolah - olah Tun Mahathir berjaya menundukkan Lim Kit Siang. Itu pasal la Apek tu marah!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Kerana lampiran, pandangan dan kecetekan karya lu seperti najib, "One way street". INI PERINGATAN " kami bukanlah dari "MELAYU DAHULU"

    BalasPadam
  2. Takkanlah dengan gahnya blog Semut Hitam sebegini SEPI? Lu makan gaji butakah? atau kamu dan setiap anggota keluarga,sahabat dan yang teramat dikasehi oleh kamu berikan walau sebesar zarah pun yang berunsur dari kutipan Najis?B. Tunggulah balasan dan kutukan Allah swt pada diri mu dan yang memakan dari hasil najis mu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping