Selasa, April 17, 2018

Pelik juga apabila melihat definasi Keadilan orang zaman sekarang. Yang ada kes di mahkamah, yang didedahkan dengan bukti dan dijatuhkan hukuman dianggap seperti dewa.


Malah ada diantara mereka yang menganggap pemimpin Pakatan Haprak tu sebagai Wira setelah dijatuhkan hukuman kerana didakwa telah menjadi Mangsa kezaliman pihak Kerajaan Kleptokrasi.


Padahal orang yang tidak ada kes dimahkamah, yang tidak dapat dibuktikan bersalah pula yang dilabelkan sebagai penjenayah yang didakwa telah melakukan pelbagai jenis kesalahan.


Orang yang tidak ada kes dimahkamah itu pula yang cuba diheret menggunakan sistem keadilan Negara yang sebelum ini mereka dakwa berat sebelah dan dikawal oleh pihak Kerajaan.


Macam-macam cara mereka lakulan termasuk memfailkan saman hanya berdasarkan bukti 'Cakap Mulut' sahaja. Bila mahkamah tolak permohonan mereka, mula diorang menuduh yang bukan-bukan.


Terang-terang Lim Guan Eng ada kes dimahkamah, Nurul Izzah mengaku menabur fitnah, Rafizi dijatuhkan hukuman kerana melanggar Akta Bafia dan Anwar Ibrahim ke penjara kerana keghairahan sendiri.


Tapi yang bersalah tetap juga pihak Kerajaan. Kes 1MDB yang tiada pendakwaan dimahkamah didakwa bersalah. Perdana Menteri yang tidak terlibat pun turut dilabel sebagai penjenayah.


Jenis mentaliti apa yang cuba dipamerkan oleh puak Pakatan Haprak ini? Keadilan apa yang mereka cuba buktikan sebenarnya? Dan kebenaran apa yang cuba mereka sembunyikan dari pengetahuan rakyat? Adakah diorang ingat rakyat BODOH seperti mereka!!!
Categories: , , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping