Selasa, April 10, 2018

Jangan Tak Tahu, Guan Eng Juga Boleh Kawal Mahkamah Sebelum ini Lim Guan Eng tuduh PM Najib dan kerajaan kawal mahkamah, namun kini dia yang meludah ke langit.


Ini berikutan kes rasuahnya melibatkan pembelian banglo jutaan ringgit ditangguhkan oleh Mahkamah Pulau Pinang, seolah-olah sengaja membuka jalan untuk beliau terlibat dalam pilihan raya nanti.


Tarikh penamaan calon belum lagi diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), dan kes Guan Eng masih boleh dibicarakan, jadi atas dasar apa Mahkamah Pulau Pinang menangguhkan perbicaraan kes ini jika bukan atas arahan yang dikeluarkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu sendiri. 


Sedap mengata PM Najib kawal mahkamah, sekarang apa cerita? Dia sendiri tak kawal mahkamah ke?


Sebenarnya, kalau nak ikutkan rasa tak puas hati, macam-macam ‘fake news’ boleh direka oleh penyokong Kerajaan BN tentang Guan Eng yang mempunyai kuasa mengawal mahkamah, namun hal itu tidak berlaku.


Bukan seperti apa yang pernah dilakukan oleh puak - puak Pakatan pembangkang yang suka merekacipta pelbagai fitnah dan tuduhan untuk menghentam pihak kerajaan saban hari.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping