Selasa, April 10, 2018

Percaturan Politik dalaman DAPigs nampak gayanya semakin parah apabila penyandang Anggota Parlimen Kepong Dr Tan Seng Giaw digugurkan sebagai calon pada Pilihan Raya Umum ke 14.


Dalam pengumuman yang dibuat Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng di Petaling Jaya malam ini, kerusi yang dikosongkan Seng Giaw itu diisi oleh Ahli Parlimen DAP Segambut, Lim Lip Eng.


Manakala kerusi Parlimen Segambut pula diisi oleh ADUN DAPigs Subang Jaya, Hannah Yeoh, aktivis Evangalist DAPigs yang juga merupakan bekas Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor.


Bagaimanapun, Guan Eng masih mengekalkan tiga orang penyokong utamanya untuk bertanding di kerusi parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Mereka ialah Tan Kok Wai (Cheras), Fong Kui Lun (Bukit Bintang) dan Teresa Kok (Seputeh).


Seng Giaw yang sering dilihat berbeza pendapat dengan Guan Eng pada minggu lalu berkata beliau masih berminat untuk mempertahankan kerusi di Parlimen Kepong pada PRU14 nanti.


Seng Giaw yang bakal menyambut hari lahirnya yang ke 76 bulan depan menegaskan yang dia masih kuat dan berupaya untuk membantu rakyat.


Jika faktor usia menjadi punca penguguran nama Seng Giaw sebagai calon, itu secara tidak lansung menunjukkan sifat retorik DAPigs yang sebenar. Sedangkan orang berusia 93 tahun beria - ia pulak diorang bagi sokongan untuk jadi Perdana Menteri Pakatan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Suruh saja BN ambil. Lagipun pun kes pecat dari jawatan. Pemilihan calon terleyak pada parti masing-masing. Janganlah dok jaga tepi kain orang sampai orang nak masuk toilet pun nak sibuk juga. Apa punya bodoh.

    BalasPadam
  2. Kalau Seng Giaw bertanding sebagai calon Bebas di Parlimen Kepong..belum tahu DAP boleh menang disitu....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping