Isnin, April 09, 2018

Seorang sahabat yang juga merupakan bekas pengikut PAS tampil mengingatkan parti itu supaya tidak berlagak sombong tak tentu arah dan mendabik dada mengatakan yang mereka maksum.


Jelas sahabat itu, kepimpinan PAS sejak kebelakangan ini seringkali tampil dengan kenyataan sombong yang akhirnya telah memakan diri mereka sendiri secara tidak lansung.


"Sebelum ini, PAS kata rakyat perlu memilih orang Islam sebagai pemimpin. Tapi dalam masa yang sama, PAS turut mencalonkan orang bukan Islam bagi mewakili parti itu.


"Dan sejak beberapa minggu yang lalu, PAS menggunakan isu 'Sifar Rasuah' sebagai bahan untuk mereka berkempen bagi Pilihan Raya Umum kali ini.


"Kenyataan itu dilihat agak canggung apabila ramai pemimpin serta ahli PAS meninggalkan parti itu secara berjemaah. Jika benar PAS sebuah parti yang bersih, kenapa pemimpin mereka meninggalkan parti itu secara terbuka?"


Malah, tegas sahabat tersebut juga, tindakan bekas pemimpin dan ahli PAS yang meninggalkan parti itu secara tidak lansung membuktikan kegagalan PAS mentadbir parti dengan lebih baik.


"Jika sekiranya ahli parti pun gagal dijaga dan ditarbiahkan dengan betul sehingga menyebabkan mereka meninggalkan parti, bagaimana mungkin PAS boleh menjamin masa depan Negara?"


Bahkan, katanya, PAS juga menjadi punca kenapa kedudukan Islam hari ini tercabar kerana parti itu yang membiarkan DAPigs bermaharajalela sesuka hati mempertikaikan Islam secara terbuka.


"Bila Hasan Ali desak tutup kedai jual arak dikawasan majoriti Islam, PAS pecat keahlian dia. Bila orang bukan Islam desak nak guna kalimah Allah dalam Bible, PAS diamkan diri. Tapi sekarang, PAS nak bersihkan diri dengan menyalahkan DAP? Tak masuk akal!!!"
Categories: ,

2 ulasan:

  1. PPBM tak reti nak jaga kepentingan parti sendiri sebab tu lah dah jadi parti yang tidak diluluskan atau dengan nama lain PARTI HARAM.... JADAH jangan-jangan semua ahlinya memang dari keturunan haram tak ?

    BalasPadam
  2. Semakin hampir pru semakin bnyak kejadian lompat si katak lompat

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping