Isnin, April 09, 2018

Malam tadi berlansungnya upacara mengangkat calon - calon DAPigs yang bakal bertanding dikawasan Pahang Barat. Dan salah satu nama yang disebut ialah bekas ADUN Mentakab ini.


Katanya, bekas ADUN Mentakab ini akan menjadi calon DAPigs bagi kawasan Parlimen Raub bagi menggantikan Dato Ariff Sabri atau lebih dikenali sebagai blogger SakmongkolAK47.


Kedudukan Ariff Sabri digantikan kerana keadaan kesihatannya pada ketika tidak mendapat pembelaan daripada pucuk pimpinan DAPigs seperti mana yang didedahkan oleh bekas isterinya sebelum ini.


Namun, pencalonan bekas ADUN Mentakab itu bukan la satu perkara yang baru. Tapi persoalannya, nak ke pengundi di Parlimen Raub mengulangi kesilapan yang telah dilakukan sebelum ini?


Walaupun calon DAPigs itu Melayu, tapi dasar perjuangannya mengikut kehendak dan kemahuan DAPigs itu sendiri apabila dia tampil membuat ugutan terhadap Mufti Pahang secara terbuka.


Malah, bekas ADUN Mentakab itu juga pernah membuat desakan secara terbuka agar pihak Kerajaan mengiktiraf kewujudan parti Komunis di Malaysia dengan alasan parti itu pernah berjasa kepada Negara.


Soalnya, adakah orang seperti ini yang nak diangkat menjadi wakil rakyat bagi orang Raub? Tak serik lagi ke orang Melayu di Raub menjadi bahan permainan DAPigs yang hanya mengejar kuasa tetapi mengabaikan kebajikan rakyat yang berada diperingkat bawahan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Dia dipergunakan dan dia rela sebab tertentu... Jika komunis memerintah, dialah yg mula-mula disula atau dibunuh bersama kaum keluarga dan kerabatnya, kerana komunis anti golongan beraja. (Contoh lihat apa yg berlaku di China dan di Indonesia).

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping