Jumaat, April 13, 2018

Perebutan kerusi diantara DAPigs dan PKR sehingga mencetuskan perbalahan diantara kedua - dua parti itu sememangnya tidak dapat dilupakan oleh pengikut - pengikut parti itu di Sarawak.


PKR sebelum ini pernah tampil membuat dakwaan kononnya DAPigs merupakan sebuah parti yang TAMAK dan mahu menguasai semua kerusi yang dipertandingkan dalam PRN Sarawak 2017.


Pada ketika itu, DAPigs menuduh PKR sebagai sebuah parti yang suka 'Main Belakang' kerana meletakkan calon yang sama dikawasan yang mereka tandingi serta menidakkan hak parti itu.


Namun PKR pula mendakwa tindakan mereka meletakkan calon dikawasan yang turut ditandingi oleh DAPigs itu sebagai langkah untuk 'mengembangkan parti'. Bukannya untuk menidakkan hak DAPigs.


Bagi menjernihkan keadaan, Nurul Izzah pernah berjanji untuk mencari dalang disebalik berlakunya konflik diantara kedua - dua parti itu dan mendedahkannya kepada orang ramai.


Kemungkinan besar DAPigs terpaksa akur dengan dakwaan yang dibuat oleh PKR. Mungkin sebab itu juga mereka mengambil keputusan untuk menggunakan lambang PKR dalam PRU kali ini.


Persoalannya, adakah DAPigs terasa bersalah kerana membuat tuduhan terhadap PKR dan cuba untuk memperbaiki kesilapan itu dengan menggadaikan maruah parti mereka sendiri? Apa yang pasti, tindakan DAPigs menggunakan logo PKR untuk bertanding kali ini sudah tentunya ada udang disebalik batu!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping