Isnin, April 23, 2018


PKR ketika ini sedang berada diambang perpecahan yang cukup ketara apabila salah seorang pemimpinnya secara tidak sengaja mengakui bahawa parti itu mempunyai perbalahan dalaman.


Kenyataan yang dibuat oleh Tian Chuak sebelum ini memberi gambaran yang cukup jelas bahawa wujud persengketaan didalam parti itu seperti mana yang telah dilaporkan sebelum ini.


Namun, seperti biasa, Tian Chuak yang sudah menjadi Pencacai dalam parti itu akan menafikan kewujudan perbalahan tersebut bagi menutup kemaluan PKR dari terdedah kepada umum.


Walaupun Si Tian Chuak tu kata yang dia akan tetap bersama dengan PKR, ianya tidak cukup untuk mempengaruhi rakyat yang dapat melihat kepincangan parti itu secara terang - terangan.


Jika tidak, kenapa Si Tian Chuak tu cuba memberi peringatan kepada pucuk pimpinan parti agar berhati - hati dengan pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk menjadi calon dalam PRU kali ini?
“Saya masih berharap pemimpin kita, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mempunyai kekuatan untuk bertahan dengan tekanan.”
Soalnya, tekanan itu datangnya dari siapa? Siapa yang berani mempertikaikan keputusan yang dibuat oleh Presiden parti itu secara terbuka? Tidakkah itu membayangkan bahawa PKR kini diambang perpecahan?


Bahkan, Naib Presiden PKR itu sendiri turut dilapor laman media Pro Pakatan mendakwa kononnya Wan Azizah menolak senarai 8 orang calon yang Pro Azmin bagi Pilihan Raya Umum kali ini.


Bayangkan. Belum pun parti itu dapat memerintah Negara, dah ada yang mula gila kuasa. Sedangkan nak jadi Menteri Besar pun ada yang sanggup mencantas orang lain dengan menggunakan taktik Politik Longkang. Jadi, bagaimana diorang nak jaga Negara jika dalam parti pun masih berebut kuasa sesama sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping