Rabu, Mei 16, 2018

Rejim Pakatan hari ini mengumumkan akan memberhentikan 17,000 kakitangan kontrak lantikan politik dalam usaha menurunkan perbelanjaan, kerana banyak pembaziran dalam perkhidmatan awam.


Dalam masa yang sama, Rejim Pakatan juga akan mengambil tindakan menggantung atau membuang terus kakitangan lantikan politik kanan yang didakwa telah melakukan salah guna kuasa.


Namun bagi sesetengah pihak mendakwa tindakan itu dianggap sebagai satu kezaliman terhadap mereka yang terlibat. Dan kebanyakkan mereka semuanya dari kalangan orang Melayu.


Ditambah pulak apabila umat Islam bakal menyambut bulan Ramadhan dan Hari Raya Aidilfitri. Tidakkah tindakan itu membuktikan bahawa Rejim Pakatan ini dari jenis manusia yang tiada keperimanusiaan?


Soalnyaa, bagaimana mungkin kakitangan awam yang terlibat itu dapat mencari kerja dalam masa terdekat untuk menyara keluarga sepanjang bulan Ramadhan ini? Kalau orang bujang, tahan lagi. Tapi kalau yang dah berkeluarga dan mempunyai anak kecil, macam mana??? 
Categories:

13 ulasan:

  1. Political APPOINTEES and LACKEYS are 2 of the same species! If you do your simple math across the board each and everyone of those getting RM200,000 p/a that makes RM3.4 Billion can be saved for the country! Its not going to anybody's PRIVATE BANK ACCOUNT!

    You get that? Noooo.....you are one feeding on chicken feed aren't you? Just wondering...don't be mad go on keep writing or you may not get your instalment, perhaps eh?

    Bukan fitnah OK hanya bertanya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. You memang pandai fitnah. Ialah, orang fakatan

      Padam
  2. Berpuluh puluh ribu doa doa org yg rasa dizalimi akan diangkat naik ke langit dlm bln puasa... adakah tersalah pilih nak idup senang atau perjaya janji atau percaya fitnah...

    BalasPadam
  3. Yer la..
    Nak cover duit gst yg short tu..?
    Sanggup korbankan pendapatan anak bini org?
    Gaji ganti gst.. wow..
    Kalau yer pon.. buat la lepas raya..
    Tau la terdesak nk buang gst within 100 hari..
    Gaji ganti gst..?

    BalasPadam
  4. Inilah masanya orang Melayu bangkit. Jom berniaga! Jihad ekonomi! Jangan hidup nk makan gaji je, jom buktikan kat bangsa pemalas (baca: bukan melayu terutamanya Cina yang jenis rasis) yang kita lebih baik dan layak berkuasa!

    BalasPadam
  5. apadehal..... hantar balik semua pekerja import dr Myanmar, Bangladesh, Indonesia & etc.....
    Maka adalah ruang kerja utk rakyat kita nnti....
    Sapa haritu yg memandai2 import pekerja asing melampau2 smpai rakyat sendiri susah nak kerja..... skrg la masanya nak return the power of our people... org Melayu kita pun memang ramai yg malas... itu hakikat

    BalasPadam
  6. Betul2. Kerana nila setitik rosak susu sebelangga. Kesian mangsa keadaan.

    BalasPadam
  7. ini pilihan bangsa melayu.percaya sgt kat Madey.ambiklah kau rasakan

    BalasPadam
  8. ko ngan cai Umngok sume ade pikir orang lain bila ko sebat duit rakyat tu? skang ko bleh mereput...aku x peduli

    BalasPadam
  9. Nak kurangkan bajet negara? Senang je. Potong gaji dan elaun MP dn Yb2 tu dulu sbb mereka tu orang dah kaya raya. Yg rentikan kerja penjawat awam gred B40 tu wat per? Mereka kan dah sedia kurang kemampuan. Berbuat baiklah kepada manusia.

    BalasPadam
  10. dari 17 ribu tu mesti ada jgk undi ph pru lpas..kihkihih

    BalasPadam
  11. pakatan harapan dan dap memang dasar tak boleh dipakai,nak selamatkan malaysia konon,tapi guna duit masuk dalam tabung dia saja,sampai kami pun tak dapat guna duit untuk mencari kerja lain,memang pakatan dajjal harapan,menyusahkan rakyat,janji 100 hari konon,mereka tak boleh dibiarkan,kaki fitnah,sampai kesemua melayu seperti kami tiada kerja langsung!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping