Selasa, Mei 22, 2018

Jika sebelum ini, jelas kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir selaku Perdana Menteri telah dinafikan secara terbuka oleh Lim Guan Eng berhubung isu pemansuhan GST pada 1 Jun 2018.


Guan Eng dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini mendakwa spekulasi berhubung pemansuhan sistem cukai tersebut adalah palsu dan Rejim Pakatan belum bersedia untuk memansuhkannya.


Kini tiba giliran anak lelaki mendiang Karpal Singh pula menunjukkan belang DAPigs apabila secara terbuka menolak saranan yang dibuat oleh Tun Mahathir berhubung Akta Anti Berita Palsu.


Dalam kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Tun Mahathir mendakwa perlaksanaan Akta tersebut akan dikaji semula takrifan 'Berita Palsu' dan ianya tidak dimansuhkan begitu sahaja.


Namun, sebaik sahaja selesai mengangkat sumpah memegang jawatan sebagai Menteri Komunikasi, Multimedia dan bla bla bla, anak lelaki mendiang Karpal Singh itu buat pengumuman lain.


Katanya, Akta Anti Berita Palsu itu tetap akan dihapuskan dengan alasan kononnya Rejim Pakatan Haprak tu nak memberikan hak kebebasan bersuara kepada rakyat secara menyeluruh.


Persoalannya, adakan ini satu bentuk penentangan terbuka yang dilakukan oleh pemimpin DAPigs bagi membuktikan bahawa mereka lebih berkuasa dan pada bila - bila masa mereka boleh menafikan arahan yang dikeluarkan oleh Perdana Menteri begitu sahaja???
Categories: ,

10 ulasan:

  1. Membuktikan yang mereka lebih brkuasa dan bila bila boleh menafikan arahan prdana mntri PH

    BalasPadam
  2. orang tua tunggu masa kena main ...

    BalasPadam
  3. #TunNotMyPM

    Drama tikam menikam dah brrmula..... Saksikan sambil mkn popcorn

    Wah ..... Kha... Kah.... Kah....

    BalasPadam
  4. menarik untuk ditonton...

    BalasPadam
  5. semut hitam masih lagi pening2 tak makan dedak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semut tak makan dedak tapi makanan manis yg menyegarkan. Bukan mcm kau, kan Madet kata nak teruskan BR1M, itu baru dedak, faham?? Bodoh!

      Padam
  6. Belang makin terserlah.....

    BalasPadam
  7. Agak tak bijak penyokong pakatan ni.. kerana beangan angan yg tun adalah menguasai pakatan semua..
    Secara lisan = ya
    Secara bertulis = mmg tak la..
    Kita tunggu nnt sesuatu rang undang2 yg dibentangkan dan perlu undian di parlimen..
    Dan ketika itu pengundi k popers ni tahu la langit tinggi atau rendah dan tahu la nnt siapa berkuasa dan mana nya melayu lagi..

    BalasPadam
  8. dah mula keluarkan kuku

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping