Rabu, Mei 02, 2018

Itu persoalan yang dibangkitkan oleh seorang sahabat sewaktu minum petang tadi. Dia juga hiaran kenapa dalam kempen PRU kali ini, puak Pakatan Haprak tu kurang menyebarkan video ceramah mereka.


Jawapan mudahnya, kemungkinan besar, puak Pakatan Haprak tu takut sekiranya video ceramah yang dirakam dan dikongsikan dilaman media sosial akan memakan diri mereka sendiri.


Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila wujudnya Akta Anti Berita Palsu yang telah diwartakan di Parlimen baru - baru ini. Mungkin akta itu yang membuatkan Pakatan Haprak tu terpaksa berhati - hati.


Apa yang jelas, kekurangan video ceramah Pakatan Haprak tu melalui aplikasi media sosial memang berkurangan sejak hari pertama kempen Pilihan Raya Umum dimulakan sabtu lalu.


Jika tidak, sebelum ini, video ceramah Pakatan Haprak tu memang sengaja disebarkan secara meluas bagi mempengaruhi rakyat agar membenci pihak Kerajaan dengan penyelewengan fakta.


Secara tidak lansung, keadaan itu membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak tu selama hari ini sering menjaja fitnah dan menyebarkan berita palsu dalam kempen ceramah yang mereka adakan. Maka langkah Kerajaan mewujudkan Akta Anti Berita Palsu itu memang tepat pada masanya!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Berlambak dlm youtube kalau nak tengok

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping