Jumaat, Mei 11, 2018

Rasanya, dah banyak kali orang bercerita mengenai Teori 60-40 ni. Tapi malangnya, teori itu lansung tidak diendahkan oleh pucuk pimpinan parti sehingga menyebabkan Barisan Nasional kalah teruk.


Ya! BN KALAH TERUK kerana pucuk pimpinan tidak mengambil peduli pandangan yang diberikan oleh orang bawahan. Itu hakikat yang pucuk pimpinan parti perlu terima secara terbuka.


Sebelum ini orang dah cakap, 40 peratus pengundi Cina tidak berganjak. Manakala baki 60 peratus undi berpecah tiga. 20 peratus undi BN, 20 peratus undi PAS dan baki 20 peratus pecah lagi 2.


10 peratus undi BN manakala 10 peratus undi Pakatan. Jika difikirkan secara logik, Barisan Nasional hanya mampu mendapat 30 peratus manakala Pakatan memperolehi 50 peratus undi.


Namun sesetengah pemimpin BN tidak dapat menerima teori ini. Sebaliknya mereka masih lagi membuat dakwaan kononnya Barisan Nasional masih mampu mengekalkan 40 peratus undi rakyat.


Keadaan itu dapat dilihat dengan jelas apabila pola pengundi yang keluar pada hari Rabu yang lalu menunjukkan data sedemikian. Dan ianya terbukti apabila 40 peratus undi Cina tu tidak berganjak. Dan ianya menjadi punca kenapa calon MCA tewas dalam PRU kali ini!!!
Categories:

9 ulasan:

  1. calon barisan nasional begitu bongkak dengan kemenangan sebelom ini..begitu jg dgn sikap petugas bn semasa pengundian di mana masing2 mengutamakan sakau duit peruntukan dari membantu para pengundi jauh bg meringankan beban spt di janjikan.oleh itu jgn salahkan sesiapa kerana telah kalah dan pesanan kepada ds najib rombak semula semua jawatan dalam umno barisan kerana yang ada tu kebanyakan nya bukan iklas nak berjuang ttp krn nak mengaut keuntungan mudah

    BalasPadam
  2. Sang Semuthitam80, ayuh tinggalkanlah BN yg pemimpinnya berlagak sombong dan takbur, marilah kita menyokong PH dan membina semula Malaysia

    BalasPadam
  3. Baru sekarang nak berteori?

    BalasPadam
  4. Ubahla cara ko. Skang dah jadi pembangkang. Tv123 tak dpt membantu dah. Pegi la redah kampung felda tu.

    BalasPadam
  5. Assalam..sh.....sy mohon sh teruskan mberi info utk Kita sama2 nilai peristiwa yg berlaku mengikut kacamata kita sbg ex pro bn dgn pertimbangn swajarnya....tkasih sh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sya stuju...SH perlu beri info..teori 40:60 boleh didetailkan lg mngikut data pola pngundian dikaw tertentu sja. 3 negeri tidak trmasuk dlm teori diatas. Tq

      Padam
  6. Alah lambatnya nk sedar pemimpin BN bongkak.
    Dh tersungkur baru nk sedar.

    Time ko filter semua komen xkn xsedar lg rakyat dh xmenyebelahi.

    2008,2013 masih meriah lg suasana blog pro bn dgn komen kedua2 pihak.

    Tapi semenjak skandal najib meletop, tiba blog pro bn kena tapis komen..

    Kenapa semut hitam masih membodohkan diri xmau sedar?

    BalasPadam
  7. Semuthitam tulis mmg benar korang tu yg tak.mau terima kenyataan. Bn dah terima kenyataan. Kata bn sombong dah kena penyakit dari bn ker....kata org sombong mcm korang tu malaikat..rajin buat fitnah.malaikat d bahu kiri kanan tu tak lupakan korang. Korang tulis sebar fitnah malaikat2 d bahu tu menulis juga...

    BalasPadam
  8. Dah jadi kerajaan kepala hotak macam pembangkang lagi. Berhenti lah politingking. Tunai kan janji kalau tak mau jadi munafik. Siti kassim pun sekarang dah bersuara. Nak tengok pemimpin2 melayu islam PH kata apa.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping