Jumaat, Mei 11, 2018

Jika mengikut manifesto yang telah diumumkan oleh Rejim Pakatan sebelum ini, tol disetiap lebuhraya seluruh Negara akan dimansuhkan dalam tempoh 100 hari selepas mereka berjaya merampas Putrajaya.


Maka sudah pasti rakyat secara keseluruhannya ternanti - nanti perlaksanaan manifesto tersebut disamping pemansuhan cukai GST yang telah dijanjikan oleh kepimpinan Rejim Pakatan itu.


Namun, bagi sesetengah pihak berasa agak skeptikal dengan manifesto tersebut kerana Perdana Menteri Pakatan sebelum ini pernah membuat kenyataan yang bertentangan dengannya.


Tun Mahathir dalam satu kenyataan mendakwa janji yang dibuat oleh Rejim Pakatan itu tidak relevan dan sukar untuk dilaksanakan kerana pemansuhan konsesi tol itu menelan belanja besar.


Walaubagaimana pun, janji untuk menghapuskan tol itu tetap termaktub didalam agenda 100 Hari Pakatan kepada rakyat Malaysia kerana didakwa menjadi punca rakyat hidup tertekan.


Tetapi, kemungkinan besar pemansuhan tol itu tidak akan dilaksanakan. Nak pulak apabila puak Rejim Pakatan itu memang sudah terkenal dengan sifat yang suka berdolak dalih dengan rakyat.


Paling tidak mereka akan memberikan alasan, "Tol tidak akan dihapuskan kerana harga barang dah turun. Rakyat punyai cukup wang untuk bayar tol." Lagi pun, Pakatan sebelum ini pernah kata, "Manifesto Bukan Janji". Jadi, kita tunggu la apa seterusnya!!!
Categories:

5 ulasan:

  1. kena tgu 100 hr..10 janji manifesto..tp sudah ada ciri2 org munafik..tp nmpk trend skrg nampak nya penyokong2 pakatan tak kisah ia dilaksana atau tidak..mereka hya mahu kuasa dan DSN di tewaskan..dimedia2 sosia ll mereka masih tak henti2 mencaci mengutuk DSN mcm tak ada penghabisan.

    BalasPadam
  2. Bro baca la semula manifesto ph. Boleh download pdf. Ada janji utk 100 hari dan ada janji dlm tempoh 5 tahun.

    Lagi 1... kalau bro mengundi bn buat apa sibuk2 tanya manifesto ph? Selayaknye hanya yg mengundi ph sahaja yg patut bertanyakan hal tersebut kpd pihak ph...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn sombong klau korang komen dan beri pendapat rakyat2 yg duduk d msia tak boleh tanya pasal manifesto kerajaan. Baru 5 hari dah tunjuk lagak riak sombong...tolongkop mcm bn juga nampaknya..ish ish ish. Rasa segan la pd diri sendiri..

      Padam
  3. Masih nk filter komen lagi ke?
    Setelah apa yg berlaku, masih nk teruskan kesombongan BN?

    Bermimpilah disiang hari BN akan kembali berkuasa dgn perangai sombong sebegini

    BalasPadam
  4. Pergola ulas bn yang dah kalau tu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping