Selasa, Mei 29, 2018


Apa perlunya Rejim Pakatan baru itu nak membuat pertimbangan berhubung tuntutan yang dilakukan oleh kumpulan Hindraf ini? Kenapa mereka tidak mahu melaksanakan perkara itu segera?


Soalnya kenapa tidak? Bukankah Rejim Pakatan yang baru itu cakna kepada kehendak rakyat? Bukankah mereka meletakkan kehendak rakyat itu jauh lebih penting daripada perkara lain?


Jadi, apa perlunya pucuk pimpinan Rejim Pakatan baru itu nak mempertimbangkan tuntutan yang dibuat oleh Hindraf tu? Bukak je kawasan Felda untuk mereka. Terima je la pelajar Bukan Melayu di UiTM.


Tapi dalam masa yang sama, dari satu sudut yang lain, memang terasa kelakar juga apabila melihat tuntutan yang dibuat oleh kumpulan Hindraf itu kepada pucuk pimpinan Rejim Pakatan ini.


Rata - rata majoriti rakyat Malaysia menganggap tindakan Hindraf itu hanya sama seperti Pungguk Merindukan Bulan. Hajat mereka belum tentu akan kesampaian biarpun selama mana mereka menunggu.


Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila satu per satu janji yang dibuat oleh pucuk pimpinan Rejim Pakatan dalam manifesto mereka sebelum ini masih GAGAL untuk ditunaikan.


Jadi, bagaimana mungkin pucuk pimpinan Rejim Pakatan itu nak mengambil berat, melayan tuntutan yang dibuat oleh kumpulan Hindraf ini sekiranya janji yang mereka sendiri buat pun masih GAGAL ditunaikan kepada rakyat? Kirim salam je la jawabnya!!!
Categories:

7 ulasan:

  1. mereka tak perlu dpt persetujuan atau dpt apa2..
    diaorg nk cetus idea ja..
    kasi panas.. kasi org up

    BalasPadam
  2. Dlm grup wasap bekas pelajar uitm ramai yg tlg berkempen utk PH.. So lbh baik bukak je lah utk bangsa lain.. Sbb ramai pelajar melayu yg masuk uitm tu bkn sbb mrk layak sbnrnya.. Sbb kuota.. Tmbh2 2nd intake tu... mostly tak layak lgsg..lg pun mrk undi PH sbb org melayu dah bersedia utk bersaing..

    BalasPadam
    Balasan
    1. #TunNotMyPM

      Setuju sedangat. Kaya tak kesah apa akan jado adalkan najib tumbang....

      Do rasakan masa depan anak cucu kamu bersaing untuk berjaya

      Bahi aku, aku mampu nak hantar anak aku ke kolej terbaik srbab apa pun berlaku tak ada kesan pada hidip aku

      Padam
    2. Setuju. Knp melayu UITM nk mrah dn protes?. Rakyat segalanya kn. Lgpn rmai yg pilih PH , so apa nk protes dn buat bantahan. Klu minta difikir hak keistimewaan org Melayu, xkmna pn product melayu dr UITM tu. Knp?...takut bersaing dgn bangsa lain?. Yg pilih PH sndri nk kn apa yg Hinfdraf mintak, knp nk protes bgai?.

      Padam
  3. pak kadok menang sorak

    BalasPadam
  4. Kàlau sama sama sokong PH, terima saja tuntutan Hindraf.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping