Rabu, Jun 13, 2018

"BATAL HSR MUKTAMAD. TIDAK BERI MANFAAT DAN TIDAK MENGUNTUNGKAN" - DR. M

Ayat itu ayat dia sendiri. Bukan ayat dari mulut orang lain. Bukan Menteri dari Pakatan yang keluarkan kenyataan tersebut. Tapi hari ini, lain pulak cerita yang disampaikan depan orang Jepun?


Satu lagi keputusan Rejim Pakatan dibuat secara 'U-Turn'. Secara tiba - tiba projek High Speed Rail (HSR) ditangguhkan dan tidak dibatalkan seperti mana yang telah diumumkan sebelum ini.


Adakah Projek HSR berkenaan akan diberikan kepada sebuah syarikat Jepun? Jika sebelum ini, Kerajaan BN buat kerjasama dengan China, dituduh cuba menjual kedaulatan Negara. Kali ini?

Perlu diingatkan, KLIA dibina dengan menggunakan pinjaman Yen dari Jepun. Pinjaman itu memang kadar faedahnya rendah tetapi faktor turun naik Yen Jepun (JPY) merupakan faktor penting yang harus diambil kira.


Hutang KLIA kadar faedah dalam 3%. Nampak macam kecil. Namun, selepas pinjaman diambil, JPY naik mendadak mengakibatkan hutang itu naik hampir sekali ganda. Itu yang ditakutkan.


Untuk makluman JPY/MYR sekarang berada dalam jajaran menaik. Oleh itu, pinjaman ini berisiko untuk naik di masa hadapan akibat daripada kenaikan JPY. Sejarah pemerintahan PM ke-4 akan berulang!


Kesimpulannya, Rakyat diperah memberi sedekah sehingga pelajar-pelajar sekolah pun menjadi mangsa. Tapi dalam masa yang sama, Sang Perdana Menteri, dengan selamba buat hutang baru dengan Jepun dalam nilai Yen. Makin bankrap la Malaysia dibuatnya!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping