Isnin, Mac 11, 2019

Tak pasti sama ada Facebook atau ada Pendedak Pakatan Hancing tu yang 'Panas Bontot' apabila ada perkongsian berita yang ditulis melalui laman blog ini. Takut pada bayang - bayang sendiri ke? Itu yang menjadi persoalannya.


Semenjak beberapa minggu lepas, sebaik sahaja selepas Rejim Pakatan Hancing tu memerintah, pelbagai halangan cuba dilakukan oleh pihak pemerintah agar rakyat dapat menyuarakan pandangan mereka secara terbuka.


Jelas tindakan itu menyongsang dari apa yang pernah dialunkan oleh puak Pakatan Haprak itu sebelum ini. Mereka kononnya memperjuangkan Hak Kebebasan Manusia. Tapi kenapa perkongsian berita dari laman blog cuba dihalang?


Apakah Facebook hari ini cuba menghalang masyarakat dunia, khususnya di Malaysia dari menyuarakan pandangan mereka terhadap situasi semasa yang berlaku mengikut perspektif individual? Dimana salahnya bagi individu untuk menyuarakan pendapat mereka?


Tidak menjadi masalah bagi mana - mana pihak yang tahu menghormati hak mereka yang sedia ada termaktub didalam Perlembagaan Negara. Malah Malaysia masih lagi meraikan kepelbagaian pandangan dan pendapat dari anggota masyarakatnya.


ATAU, adakah Rejim Pakatan Hancing itu hari ini sudah mula takut apabila rakyat menyuarakan pendapat dan pandangan terhadap kepimpinan Negara secara terbuka? Sesungguhnya, perkara sedemikian tidak pernah berlaku sewaktu Kerajaan Barisan Nasional memerintah.


Jika ia benar, maka sudah terbukti bahawa Rejim Pakatan Hancing itu hari ini masih lagi hidup dalam sindrom penafian yang Kronik!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Blog pro umno seperti Cucu tahik sekampit dan snapshot tak ade masalah pon...masalahnye blog pro umno yg takut siarkan komen dari penyokong PH...

    BalasPadam
  2. Lu punyer blog basi laa...penyokong prompak..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping