Isnin, Februari 24, 2020

Selepas fiasco yang berlaku semalam, ia mula bersambung hari ini apabila pelbagai spekulasi terus hangat diperkatakan khususnya melalui laman media sosial. Pelbagai pandangan diberikan dari beberapa sudut.

Bukan tak setuju. Bukan juga tidak menyokong. Tetapi seharusnya pemimpin perlu memikirkan soal ini dari pelbagai sudut. Khasnya buat pemimpin pembangkang. Mereka harus mendapatkan pandangan dari akar umbi terlebih dahulu.

Realitinya, ahli tidak bersetuju jika peralihan kuasa berlaku melalui pintu belakang seperti yang berlaku di Perak sebelum PRU yang lalu. Ahli melihat ia satu langkah yang tidak wajar diambil jika ia hanya melibatkan kepentingan pemimpin atasan.

Bagi mereka yang berada diatas pagar, senario yang berlaku beberapa hari ini membuatkan mereka lebih muak melihat Politik Negara. Nak pulak dikalangan anak muda. Mereka dah meluat menengok gelagat ahli Politik yang huru hara.

Sewajarnya apa yang perlu dihidangkan kepada rakyat ialah jaminan yang juga digelarkan sebagai "New Deal" yang hangat diperkatakan sebelum ini. Apa jaminan yang dapat diberikan kepada rakyat secara menyeluruh?

Adakah pembentukan Kerajaan Baru itu kelak dapat menjamin kehidupan rakyat bertambah selesa dari keadaan sedia ada? Adakah pembentukan Kerajaan Baru itu kelak akan dapat memastikan kos sara hidup rakyat kembali stabil?

Mampukah pembentukan Kerajaan Baru tanpa penglibatan DAPigs, PKR Pro Anwar dan PAN itu menjamin kesejahteraan rakyat? Mampukah pemimpin Kerajaan Baru itu kelak memastikan ekonomi Negara bertambah mampan?

Bolehkah Kerajaan Baru itu menyediakan peluang pekerjaan yang lebih luas kepada rakyat dan memastikan kehidupan mereka kekal aman serta harmoni? Persoalan itu yang perlu dijelaskan kepada rakyat terlebih dahulu.

Sebaliknya, apa yang berlaku hari ini hanya mempamerkan kemaruk kuasa dikalangan ahli Politik Negara semata - mata demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Perlu diingatkan, rakyat hari ini bukan kembali menyokong BN atau Muafakat Nasional.

Tetapi mereka sudah mula menyampah melihat gelagat pemimpin Politik Pakatan yang sekadar pandai bercakap tak serupa bikin dan hanya tahu memberi alasan bertaraf longkang semata - mata. 

Muafakat Nasional perlu ingat! Jangan Sampai Yang Dikejar Tak Dapat, Yang DIkendong Pulak Berciciran!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Tak apa tuan admin. Jika sblm pru14,rakyat dah menyampah dgn bn, lalu beri peluang kpd ph,,tetapi sekarang, rakyat dah menyampah dgn ph yg kuat kencing, disamping merbahaya kpd bangsa melayu,,biar kita bagi peluang kpd pakatan nasional memerintah pulak. Kita doa yg terbaik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping