Jumaat, Ogos 26, 2011


Mana tak terperanjatnya Si Ketua Penipu ni bila dia masuk ke mahkamah pagi tadi. Keadaan tak macam biasa dimana galeri awam diadapti kosong.

Tak macam biasa dimana tempat duduk sentiasa penuh dikawasan tersebut. Memang banyak sangat perubahan yang dah berlaku sejak akhir - akhir ni.

Kalau dulu, sewaktu zaman Reformasi, jangan kata dalam galeri awam yang sesak. Sampai ke tepi jalan orang penuh. Ada yang sanggup tido depan mahkamah lagi.

Tapi sekarang, semuanya dah berubah. Dah tak macam dulu lagi dimana orang yang datang menyokong pun dah semakin berkurangan.

Mungkin diorang dah mula bosan dengan skrip yang dibuat oleh Si Ketua Penipu ni kot. Maka sebab itu la diorang tak nak datang lagi ke mahkamah bagi sokongan.

Teringat dialog Semut dengan beberapa orang penyokong kuat Bersih hari tu. Kata diorang kalau tak turun berhimpun tandanya diorang tak menyokong Bersih.

Jadi, boleh ke kita katakan benda yang sama dalam isu Si Ketua Penipu ni? Tak de orang turun berhimpun, maknanya dia dah kehilangan penyokong. Tak gitu?

Tapi itulah hakikatnya bila dia kuat sangat menipu sana - sini. Dah terang - terang kantoi pun lagi dia nak tegakkan benang yang basah. Maklum la, dah nama pun Ketua Penipu. Itu je la kerja dia pun!!!

Ketua Pengarah Jabatan Kimia - Lim Kong Boon dilihat dalam bilik makamah.
9.01am Saksi: Ketua Pembangkang tertuduh, Anwar Ibrahim, tiba dengan isterinya, Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail. 
9.01am: Peguam Mark Trowell dan Ketua PKR Johor Chua Jui Meng masukkan bilik makamah. 
9.12am: Galeri awam, tidak seperti awal minggu ini, kosong, lengang tidak diduduki sejak semalam. Ini disebabkan ramai yang dah bosan dan sudah tahu pembohongan yang dilakukan oleh Anwar. 
9.15am Asing: prosiding Mahkamah bermula dengan Mahkamah Tinggi keadilan Mohamad Zabidin Mohd Diah presiding. 
9.16am: Pakar DNA Dr Brian McDonald dipanggil untuk mengambil saksi, berdiri untuk meneruskan keterangannya . 
9.19 am: Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar mengambil tempat duduk di galeri awam. Kesian anak Papa... 
Penyokong Anwar yang lain semua dah bosan untuk mengikuti kes ni kerana bermacam muslihat dilakukan oleh Anwar untuk menangguhkan kes liwat ini. - Politik Harian.
Ps: Bersambung lagi pukul 2 nanti.

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping