Rabu, November 16, 2011


SHAH ALAM: Soalan yang dikemukakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sementa, Datuk Abdul Rahman Palil berhubung kilang arak Carlsberg di negeri itu ditolak dalam sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) di sini hari ini.

Speaker Datuk Teng Chang Khim berkata kedua-dua soalan itu ditolak oleh Jawatankuasa Mengkaji Soalan Dewan yang bermesyuarat pada 24 Oktober lalu.

Abdul Rahman bertanya mengenai status kilang arak Carlsberg kerana Pakatan Rakyat sebelum ini berjanji untuk menutup sekiranya mengambil alih pemerintahan negeri. Beliau juga ingin tahu sama ada kilang tersebut akan kekal atau dipindahkan ke kawasan lain.

Soalan itu sepatutnya dijawab oleh Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat Istiadat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali.

“Dulu masa pilihan raya umum 2008 dan ketika memperkenalkan calon, Exco (Hasan) janji kalau menang kilang arak akan ditutup.

Saya tanya kenapa tidak ditutup…..kenapa kerajaan negeri tidak berani jawab soalan saya?

“PAS mahu menjaga kepentingan DAP. Dahulu ketika Barisan Nasional mentadbir negeri, kita dihentam kerana bina kilang arak,” katanya ketika ditemui pemberita di lobi Bangunan Annex.

Ps: Semut pasti, Datuk Dr. Hassan Ali bukan tak nak jawab. Tapi puak - puak DAPigs tu yang tak bagi dia jawab soalan tersebut.

Rasanya, kalau dia jawab, dah tentu - tentu Datuk Dr. Hassan Ali suruh tutup je kilang tersebut.

Tinggal lagi, nak ke DAPigs bagi dia tutup kilang tu? nak pulak Si Ronnie Liu tu. Baru nak larang jual arak pun dah kena sound.

Dan sudah pasti Si Khalid gereja tu pun akan tampil mempertahankan Si Ronnie Liu tu dan turut serta membalun Datuk Hassan Ali.

Lagi pun kita bukan tak tau. Si Ronnie Liu dengan Khalid Gereja tu kan umpama adik beradik. Kalau cubit peha kiri, peha kanan pun terasa jugak sakitnya!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Pas dah hancur....

    semasa kerajaan BN perintah, puak Pas lah yg lantang utk mengubah dan akan menegakan islam di selangor tp sekarang, maksiat semakin berkembang biak, bukan nak tutup kilang arak, nak rampas arak dua tiga botol pun x mampu, takut dgn amaran puak kafir Dap.. malah diperbodoh2kan saje oleh puak kafir Dap...

    Pas sudah mati...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping