Khamis, November 17, 2011


Rasanya, kalau tak betul la laporan yang dibuat oleh beberapa orang blogger semalam, hari ni dah tentu Si Nurul Izzah ni akan buat sidang media.

Sidang media tu dah tentu - tentu bagi menafikan bahawa dia ada banyak duit yang disimpan dalam akaun dibank Israel. Banyak soalan dia kena jawab sebenarnya.

Dari mana dia dapat duit sebanyak itu? Adakah ianya duit dana yang diturunkan oleh sindiket Israel yang turut dianggotai oleh Papa dia selama ini?

Kalau nak kata yang ianya duit dia sendiri, tak munasabah pulak. Akaun tu kebanyakkannya dibuka tahun 1997. Buat apa dia bukak akaun pada tahun tersebut?

Ada orang kata yang akaun ni dibuka sebagai simpanan untuk dia seandainya ada apa - apa musibah yang berlaku kepada papanya pada tahun tersebut.

Atau adakah itu salah satu akaun yang dibuka oleh Si Ketua Penipu tu sewaktu Negara mengalami kemerosotan ekonomi pada 1997?

Sebelum ni, kita pernah dengar yang Si Ketua Penipu tu pernah membawa keluar duit dari dalam Negara dan disimpan di Negara - Negara jiran.

Semua duit - duit tu, kata mereka, dijadikan simpanan untuk dia muncul sebagai 'Hero' bagi mengatasi kegawatan ekonomi pada ketika itu.

Ada juga yang kata duit tu disimpan untuk dia kembali bangkit selepas keluar dari penjara akibat tuduhan yang dihadapi pada tahun 1998.

Dan persoalan utamanya ialah, kenapa dia bukak akaun untuk Anak Emas Kesayangan dia dibank Israel? Kenapa tak bukak akaun tabung haji je?

Persoalan - persoalan ini yang perlu dijelaskan oleh Si Nurul Izzah ni sekarang. Jangan setakat tahu nak mempertikaikan pasal orang lain je kerjanya!!!

7. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar - Post : Daughter of Deputy Prime Minister

Passport No. : R 671918 (M) - Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) ... 3 years
Account No : C-719-418-210 (M) - Amount : USD 13,000,000.00
Date of opening account : 17/06/96 - Date of Maturity : 17/06/99

8. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar - Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M) - Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) - 3 years
Account No : F-817-200-11 (C) - Amount : USD 12,500,000.00
Date of opening account : 03/12/96 - Date of Maturity : 03/12/99

9. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar - Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M) - Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) - 5 years
Account No : G-211-922-718-2 (D) - Amount : USD 15,000,000.00
Date of opening account : 12/07/97 - Date of Maturity : 12/07/02

10. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar - Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M) - Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) - 1 years
Account No : F-3532-3310-501 (NG) - Amount : USD 15,500,000.00
Date of opening account : 21/09/98 - Date of Maturity : 21/09/99

11. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar - Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M) - Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) - 3 years
Account No : DA-9159-7211-819 (M) - Amount : USD 4,500,000.00
Date of opening account : 20/05/96 - Date of Maturity : 20/05/99

12. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar - Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M) - Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency) - 3 years
Account No : ME-3138-5144-219 (A) - Amount : USD 10,000,000.00
Date of opening account : 08/09/97 - Date of Maturity : 08/09/00
Categories: ,

32 ulasan:

  1. 13,000,000.00
    12,500,000.00
    15,000,000.00
    15,500,000.00
    4,500,000.00
    10,000,000.00
    ------------------------
    70,500,000.00 USD
    ------------------------


    3.3 X RM DALAM 232,650.00 JUTA .... WOWWWWW SAUK LA WOII .....

    BalasPadam
  2. Apakah semua INI BENAR? Minta Anwar Ibrahim jelaskan dgn terperinci.......JIka dia mahu jadi PM.......

    BalasPadam
  3. kompom dia akan kata ini semua salah dan fitnah dari Umno hahahahahaha....

    BalasPadam
  4. Bro.. please double check about passport number code.. as far as I know... code R using by Indonesian Nationality...

    BalasPadam
  5. patut la sanggup jadi pembunuh agama bangsa negara, kaya raya makan duit haramjadah. Orang cam ni nak di bagi kuasa ??? Huhh !!! Dah la duit pun sorok kat 'rumah' orang Yahudi laknat ....

    BalasPadam
  6. pergh... giler achik kayo...
    klo betul lah sumber ni... mkn x abih..
    harap leh recomfirm kan semula...

    BalasPadam
  7. PKR tak ada masalah duit utk menghadapi PRU13.
    Itulah sebab orang berebut2 nak jadi calon PKR sebab nak merasa sebahagian dpd duit yg begitu banyak imi.

    BalasPadam
  8. Macam kes TMM dulu masa masih PM, konon ade akaun kat bank Israel tapi sah tipu.

    Yg ini besar kemungkinan tipu gak. Mana mungkin akaun bank boleh di google je !!

    BalasPadam
  9. Puak Pakatan Rakyat ni datanglah macam mana bukti pun mereka tak percaya bengong benar macam anon 17 November 2011 12:35 PTG, kalau yang kena tuduh itu pimpinan Barisan Nasional, tak payah siasat langsung, pagi kena tuduh, tengah hari panas-panas pun sanggup melompat dan melalak tengah panas macam orang gila, inilah kerja pecacai dan anjing-anjing suruhan DAP bodoh tahap kerbau.

    BalasPadam
  10. mana ada bank yang akan tunjukkan bank statement tanpa kebenaran...

    sapa-sapa pun boleh taip macam nie..
    jgn jadi blogger yang tuttttt..

    Cuba tengok anak najib punya kekayaan 1 borneo... masyukkkkkk

    BalasPadam
  11. ni bn counter balik ker aper?
    kat blog ckp mahathir n co. yg de acc kat bank israel..cekidot..

    http://www.overscurry.com/2011/01/wikileaks-dedahkan-duit-pemimpin-negara.html

    BalasPadam
  12. UMNO Celake,
    PKR Celake,
    PAS Celake,
    Politik Celake.

    Hahahaha

    BalasPadam
  13. kalau betul lah tolong confirmkan

    esok saya letak jawatan ajk bahagian PKR saya

    BalasPadam
  14. tok uban,
    agak-agak betul ke. Aku tengok muka dia macam betul je. Haramjadah duit rakyat yahudi simpan memang tak dapat balik le.....

    BalasPadam
  15. no ppt bermula R maksudnya RASMI. Bapak TPM masa tu, maka anak pun dpt guna ppt Rasmi. Kalau O = official ppt. Kalau bermula A tu ppt awam la.
    sekian terima kasih.
    - J.I.M -

    BalasPadam
  16. Wow..habis kita ditipu hidup-hidup oleh anuar ibrahim dan konco-konconya.

    BalasPadam
  17. cuba layan page ni. artikal ni di tulis pada 5 jun 2008. berkaitan dgn duit juta2 yg disimpan di Israel national bank.....bandingkan no akaun page ni dgn no akaun nurul izzah...anda akan nampak persamaan.....so siapa fitnah siapa ni????
    http://pergh.com/forum/uptown-pergh/kekayaan-para-tokoh-politik-dan-kroni2/
    no akaun yg dikatakan milik nurul izzah..
    Account No : C-719-418-210 (M)
    Account No : F-817-200-11 (C)
    Account No : G-211-922-718-2 (D)
    Account No : F-3532-3310-501 (NG)
    Account No : DA-9159-7211-819 (M)
    Account No : ME-3138-5144-219 (A)

    kah..kah..kah...copy paste utk fitnah...kah...kah..kah..aku saja nak ulang tarikh ni 5 jun 2008...kah..kah..kah..

    BalasPadam
  18. klau yg nih pulak mcm mana??

    1. Name : Mr. M8hammad N*jib
    Passport No.. : D 371981 (M)
    Bank : American Express Bank
    Type of Account : Current Account
    Account No : E-7194-303-45-G
    Amount : USD 7,500,000.00
    Date of opening account : 22/12/95
    Withdrawal : USD 2,500,000.00 on 10/01/96
    Cheque No. F1742330
    Withdrawal : USD 1,000,000.00 on 16/03/96
    Cheque No. F1742331
    Withdrawal : USD 1,000,000.00 on 01/07/96
    Cheque No. F1742332
    Withdrawal : USD 500,000.00 on 11/06/97
    Cheque No. F1742333

    27. Name : Mr. Sy*d H*mid Alb*r
    Passport No. : D 691245 (M)
    Bank : Citibank
    Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
    3 years
    Account No : J-321-3352-339-G
    Amount : USD 8,000,000.00
    Date of opening account : 14/07/96
    Date of Maturity : 14/07/99

    28. 3. Name : Mr. Sy*d H*mid Alb*r
    Passport No. : D 691245 (M)
    Bank : American Express Bank
    Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
    3 years
    Account No : AC- 4192-443-54-E
    Amount : USD 5,000,000.00
    Date of opening account : 27/11/96
    Date of Maturity : 27/11/99

    29. 4. Name : Ms. Raf*dah Az*z
    Passport No. : D 391274 (M)
    Bank : Bank Of Nova Scotia
    Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
    3 years
    Account No : LA- 7211-3647-341 G
    Amount : USD 5,000,000.00
    Date of opening account : 10/06/96
    Date of Maturity : 10/06/99

    30. 5. Name : Ms. Raf*dah Aziz
    Passport No. : D 391274 (M)
    Bank : Bank Of China
    Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
    2 years
    Account No : CL 4223-6162-47 M
    Amount : USD 2,500,000.00
    Date of opening account : 21/09/96
    Date of Maturity : 21/09/96

    31. 6. Name : Mr. Muhy*ddin Y*ssin
    Passport No. : D 512717 (M)
    Bank : American Express Bank
    Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
    5 years
    Account No : AF- 3712-229-33-Y
    Amount : USD 7,700,000.00
    Date of opening account : 15/06/96
    Date of Maturity : 15/06/01

    32. 7. Name : Mr. M*gat J*nid
    Passport No. : D 299671 (M)
    Bank : Israeli National Bank
    Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
    3 years
    Account No : F-3091-9211-39 (O)
    Amount : USD 5,000,000.00
    Date of opening account : 19/08/96
    Date of Maturity : 19/08/99

    33. 8. Name : Mr. M*gat Jun*d
    Passport No. : D 299671 (M)
    Bank : Israeli National Bank
    Type of Account : Fixed Deposit
    3 years
    Account No : M-5244-6052-69 (D)
    Amount : S $ 10,000,000.00
    Date of opening account : 07/05/97
    Date of Maturity : 07/05/00

    34. 9. Name : Mr. Moh*mmad R*hmat
    Passport No. : D 423717 (M)
    Bank : Development Bank of Singapore
    Type of Account : Fixed Deposit
    2 years
    Account No : C-2965-173-384-F
    Amount : S $ 5,000,000.00
    Date of opening account : 29/11/96
    Date of Maturity : 29/11/98

    35. 10. Name : Mr. Moh*mmad R*hmat
    Passport No. : D 423717 (M)
    Bank : Development Bank of Singapore
    Type of Account : Fixed Deposit
    2 years
    Account No : CA-3129-662-919-G
    Amount : S $ 2,500,000.00
    Date of opening account : 06/03/97
    Date of Maturity : 06/03/99

    36. 11. Name : Mr. S*bbarudin Ch*k
    Passport No. : D 196432 (M)
    Bank : Bank of China
    Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
    3 years
    Account No : E-699-3172-982 (B)
    Amount : USD 8,500,000.00
    Date of opening account : 02/09/96
    Date of Maturity : 02/09/99

    BalasPadam
  19. Padan la Israel kaya, banyak duit belaci Malaysia kat sana rupa nya... Apa nak jadi dengan bangsa dan agama sendiri tak dipedulikan asalkan mereka ni kaya raya, setiap hari berhari raya.

    BalasPadam
  20. maknanya , Nurul Ezzah ..Anwar dan semuanya itu tiada beza , satu perangai satu kepala , cuma didepan rakyat mereka berlakon kutuk Israel konon !

    cuma nak sahkan , pernah tak Nurul sentuh atau kutuk Israel selama ini ? tak pernah !! kenapa agaknya ??

    yang bodoh ialah pecacai , sanggup kafirkan saudara seislam satu bangsa hanya kerana taksub dan fanatik pada kebohongan anwar !

    BalasPadam
  21. Walaupun aku benci Nuar dan Fuckatan, tapi berita tanpa bukti macamni aku tak percaya. Setakat tulis mcm tu, susah sikit la aku nak percaya melainkan ada statement bank yang betul.

    BalasPadam
  22. nak bukti sahih la woiii..copy paste taip2 camni aku tak caya le..
    mcm kes Tun M dulu la..Tun M siap cabar lagi sape2 untuk buktikan dia ada simpanan kat Israel. smp hari ni takde yg mampu buktikan..
    dua2 nak tuduh org lain..yg kaya tu depa jugak. kita yg kat bawah ni kena ikat perut. damn politicians!!!

    BalasPadam
  23. cettt...dua dua belah same je penyamun.. tapi sembang lebih... yg mana list kat atas tu tak kira siape, humban je dlm penjara..

    BalasPadam
  24. semak dulu sblm buat kenyataan.. korg pasti ke sumber dalam blog ni betul? tgk nombor passport pun bole tahu laa.. aiseh.. jangan jadi malaysian murahan..

    BalasPadam
  25. banyak melayu dah kena tipu dgn keluarga anwar ni...sedar lah sebelum terlambat.

    BalasPadam
  26. banyak betul duit nuar dgn nurul izah....kalau betul lah depa simpan duit sebanyak tu...mng bapa anak same jer kaki putar alam..

    BalasPadam
  27. memang ni umno punya kerja sbab waktu tu anwar TPM..so masa tu anwar UMNO=kotor..

    BalasPadam
  28. kalau nak seks gaya bebas undilah PKR.kalau nak rasa makan nasi lemak gulai babi undilah DAPig.kalau nak sokong komunis undilah PAS..tapi kalau nak jadi jutawan segera undilah Umno...HEHEHEHE

    BalasPadam
  29. duit itu semua ahmad albab yg punyerrrrrrrrrrr

    BalasPadam
  30. eden tongok semuo nyo samo jo. la ni bukan bankj account tapi ala Imelda Marcos dah sampai diMalaysia. lagak nyo,gayonyo samao diongan Imelda. pakaian ,barang komas semuo nyo ala Imelda.\apo lagi nak eden cakap. eden sayangkan UMNO dan korajaan itu sobab eden cakap lagu ni. sobabnyo jatuh UMNO adolah disobabkan Imelda Marcos Malaysia.

    BalasPadam
  31. Rasanya dua-dua dah tak betul pun,apa pun dua-dua pun dah sapu harta negara pun,yang susah miskin papa kedana hanya tinggal kita pun,tetapi dari kita bagi FIRAUN bangsa lain perintah,lebih baik kita hidup dibawah FIRAUN bangsa kita sendiri,SEMOGA TULISAN INI MEREKA DUA-DUA PUN ADA BACA N AMBIL IKTIBAR.kita tak ada apa pun..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping