Jumaat, Mei 18, 2012


Ps: Kan orang dah kata. Terlajak perahu boleh diundur. Terlajak kata, buruk padahnya. Sekarang, satu Malaysia dah tau siapa dia Haram Jadah ni.

Kata duit Durian Runtuh ni duit haram. Tapi kenapa pulak diorang sibuk - sibuk nak ambik juga? Kenapa sesak sangat nak sapu 'Duit Haram'?

Tak takut berdosa ke bila makan duit tu nanti? Takkan dia sanggup nak bagi anak bini dia makan pakai duit tu jugak kot!!! 


Semut ingat lagi sindiran seorang pemimpin PAS suatu ketika dulu. Kata dia, kalau nak sokong mana - mana parti pun tak pe. Tapi jangan la jadi Munafik yang tak berpendirian!!!


Kalau dah benci dengan Felda dan PM, jangan la ambik terus!!! Inilah padahnya bila bercakap tak ikut kepala otak. Asyik sangat nak pakai Kepala Lutut, terima je la padahnya!!!
KUALA KRAU – Dulu dua peneroka ini adalah antara lapan orang yang memfailkan injunksi bagi menghalang penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGVHB).
Namun hari ini, mereka menebalkan muka dan menelan segala tohmahan yang mereka lontarkan sebelum ini apabila tampil mengambil cek durian runtuh fasa pertama sebanyak RM5,000.
Dua peneroka berkenaan ialah Abdullah Mohd., 60, dari Rancangan Jengka 15 dan Idris Mat Sah, 61, dari Jengka 14.
Abdullah mengambil cek tersebut pada kira-kira pukul 12.30 tengah hari manakala Idris pada pukul 2.30 petang.
Menariknya, ‘modus operandi’ mereka terdapat persamaan apabila kedua-duanya datang ke Pejabat Pengurus Felda masing-masing dalam keadaan tergesa-gesa.
Seperti ‘malu-malu tetapi mahu’, pelbagai alasan diberikan termasuk mempunyai urusan lain untuk membolehkan mereka segera meninggalkan pejabat pengurus.
Bagaimanapun, Abdullah masih sempat ‘ditarbiah’ terlebih dahulu ketika mengambil cek berkenaan oleh Pengurus Jengka 15, Ab. Rasib Che Awang.
Abdullah diingatkan supaya mengambil iktibar daripada apa yang berlaku supaya tidak mendengar dakwaan dan fitnah pihak luar.
Peneroka itu yang juga seorang pemilik kedai barang binaan turut diingatkan bahawa Felda tidak menipu peneroka selepas pembangkang mendakwa wang tersebut hanya janji kosong.
Di Jengka 14 pula, situasi mencuit hati berlaku apabila Idris pada mulanya buat-buat bertanyakan wang lebihan hasil sebaik sahaja datang ke pejabat pengurus.
Seakan menyedari tidak ramai mata yang melihat, Idris yang datang bersama-sama seorang rakan sealirannya cepat-cepat bertanyakan cek durian runtuh.
Sementara menunggu proses menandatangani dokumen berkaitan, mereka sempat ‘dibasuh’ berhubung kesilapan menghalang penyenaraian FGVHB.
Abdullah dan Idris dijemput mengambil cek durian runtuh fasa pertama itu pada majlis penyerahan semalam yang disempurnakan Ahli Parlimen Kuala Krau, Datuk Ismail Mohamed Said.
Categories: , , ,

6 ulasan:

  1. muka tak bersyukur!

    BalasPadam
  2. memalukan bangsa aje.

    BalasPadam
  3. Pembangkang memang xda prinsip!!

    HOT!! BUKTI RAJA NONG CHIK SALAHGUNA KUASA!! Baca di sini..

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. inilah wajah2 melayu xsedar diri .bab duit laju aje tapi mcm melepaskn buaya tersepit hampehhhh

    BalasPadam
  5. hahaha....bapak siapalah nih?

    Soheh orang tua ni tak ada kemaluan. tentu dapat musibah nanti.

    BalasPadam
  6. tak malu punya tua KUTUK !!!!!
    masing2 pakai kopiah dan berserban tapi cuba tny hal2 pasal islam, aku berani kerat jari mesti terganga punya dua org si tua kutuk haramjadah ni...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping