Selasa, Jun 26, 2012


Mau tergamam Si Nurul Izzah ni bila modus operandi dia dibongkarkan kepada orang di Lembah Pantai agar mereka tahu taktiknya kelak.

Tapi, apa yang pasti, Si Nurul Izzah ni memang jenis manusia PEMALAS!!! Itu pasal la dia guna taktik 'Hit and Run' ni. Sebabnya dia MALAS nak jumpa rakyat!!! Kalau suruh dia menipu boleh la!!! Lagi pun, itu je kerja yang dia tau buat!!!
Sebenarnya dalam beberapa tahun ini di banyak kawasan dalam Wilayah Persekutuan, pembangkang meletakkan satu stigma kepada penduduk termasuk pengundinya bahawa pemimpin BN sukar didekati. 

Paling mengecewakan lagi apabila pembangkang memomokkan kepada penduduk terutama bukan Melayu bahawa UMNO disokong oleh tiga golongan. 

Pertama, oleh orang-orang tua Melayu subsidi dan golongan mat rempit dan samseng serta NGO-NGO yang ultra Melayu khususnya Pekida dan Perkasa. Pembangkang menambah lagi stigma itu yang seolah-olah parti mereka sahajalah disertai profesional.

Cuma, sesuatu yang terlepas pandang yang boleh dipelajari daripada 'perwatakan' pembangkang di Lembah Pantai ialah 'kesanggupan wakil mereka mendengar rintihan penduduk tanpa perlu berbuat apa-apa pun untuk menyelesaikan permasalahan itu.'

"Kalau kita tengok pun 'dia' hanya datang di sini untuk mendengar keluhan penduduk dan lepas itu lesap begitu sahaja.

"Taktik yang digunakan juga mudah ... mula-mula 'dia' akan suruh orang-orangnya ambil gambar jalan berlubang di satu-satu tempat, kemudian hantar (MMS) kepadanya, dan kemudian 'dia' akan 'reply' sms dengan mengatakan 'DBKL akan settlekan' atau 'tq DBKL'. Tanpa berurusan dengan DBKL pun, 'dia' dengan gaya psiko menggunakan jalan pintas sebegitu," kata seorang penduduk yang ditemui penulis di sebuah flat berdekatan loji kumbahan di Lembah Pantai Khamis lalu.

* * * * *

Dalam dia memperlekehkan mat-mat rempit, mereka menggerakkan pula program memberi topi keledar percuma kepada penunggang motosikal di tepi jalan perumahan pantai Permai dekat sebuah stesen minyak baru-baru ini. Mulanya dicadangkan 300 topi keledar. 

Tetapi setelah melihat sambutan cukup hangat dalam 100 pemberian pertama, program dihentikan. Kemudian habis di'tweet' bahawa kira-kira '300 topi keledar telah diberi, sambutan sangat hebat'. Inilah taktik program 'hit & run' pembangkang.

* * * * *

Khamis lalu itu penulis sempat meninjau selama tiga jam di sekitar Bangsar dan Lembah Pantai. Di suatu hentian bas dekat Angkasapuri, penulis disuakan dengan sekeping risalah. Pendek sahaja ungkapannya.

"BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) kali kedua, jangan lepaskan peluang terus sapu kerana itulah duit kita sebenarnya. Ayuh! kita makankan UMPANnya. Tapi AWAS! jangan terkena pancingnya."

Itulah taktik 'hit & run'. Memang gaya pembangkang, mereka suka 'hit & run' sesuatu isu atau cakap begitu begini. 

Tetapi akhirnya tidak berani beri fakta, bukti serta angka yang mereka dakwa sebelum ini. Banyak sudah bukti Anwar Ibrahim bercakap menuduh itu dan ini, tetapi bila diminta bukti, jawapan 'tunggu'. 

Dan selalunya rakyat tertipu kerana sampai 'kucing bertanduk' pun bukti yang dia janjikan, tidak muncul-muncul juga!!! - Seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Larrrr..bila masa dia tahu buat keje? Dia cuma tahu bohong, bohong dan bohong.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping