Jumaat, Julai 27, 2012


Korang nak tau sebab apa Semut cerita pasal Cikgu dan Anak Murid Kaya tadi? Kalau korang nak tau, kisah tu ada kaitan dengan puak - puak Pembangkang ni.

Sikap diorang memang jenis sombong dan angkuh. Apa yang orang lain buat semuanya tak betul belaka bagi mereka. Bagi diorang, tak ada orang lain yang betul.

Melainkan diorang je yang betul. Malah, bukan setakat itu sahaja. Tak kira betapa tinggi la ilmu seseorang tu, dimata mereka tetap jugak macam budak sekolah rendah.

Tak kira la orang tu Pakar dalam bidang Nuklear ke, Pakar bidang Radiasi ke, waima Profesor sekali pun, semuanya bodoh belaka dimata diorang.

Sebagai contoh macam Si Nurul Izzah tu. Dia hanya seorang pelajar lulusan Diploma Kejuruteraan je. Pun dia boleh kritik Majlis Profesor Negara?

Korang bayangkan la. Orang tu belajar bertahun - tahun lamanya untuk memiliki gelaran Profesor, dia boleh kata kajian orang tu tak betul? Masuk akal ke?

Tak masuk akal lansung!!! Kalau diorang nak buat kajian, dah tentusatu analisa yang menyeluruh akan dijalankan. Bukan main hentam kromo je. 

Itu pasal diorang digelar Profesor. Dan yang buat kajian tu pulak bukannya seorang berdua, tapi ramai!!! Satu Majlis pulak tu!!! Pun Si Nurul Izzah ni nak kata tak betul jugak ke!!!

Kalau Si Nurul Izzah tu tahan jugak. Ada la dia sijil Diploma. Yang Si Mahfuz Bean tu tumpang sekaki pulak apa pasal? Macam dia lulus belajar kat Universiti.

Entah - entah, SRP pun tak lulus. Pun dia ada hati nak kritik Majlis Profesor jugak ke? Inilah dasar manusia - manusia yang tak sedar diri. 

Udah la diri sendiri pun tak reti nak buat kerja dan jaga Kebajikan Rakyat. Lepas tu ada hati nak kutuk dan kritik orang lain sedangkan diorang pun bukannya bagus sangat!!!

Lain kali, ukur la baju tu kat badan sendiri dulu. Jangan mudah sangat nak perasan tak tentu arah!!! Nanti yang malu diri sendiri jugak!!! Bukannya orang lain!!!
SHAH ALAM – Pelbagai pihak boleh mengutarakan pandangan, analisa dan kajian namun ketepatannya sering kali tersasar, kata Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.
Beliau, yang meragui ketepatan kajian dan analisis, mempersoalkan metodologi yang diguna pakai pihak berkenaan dalam membuat kajian terbabit.

Katanya, setiap kaji selidik atau analisa dilakukan seharusnya ikut garis panduan standard tanpa memihak sesiapa.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Aih, di peringkat diploma pun dia orang belajar research methodology tau. Cuba suruh Nurul tu cerita tentang metodologi2 yang sedia ada untuk membuat research. Lagi baik kalau boleh suruh dia bentuk satu metodologi yang dapat mengatasi apa yang digunakan oleh profesor2 yang dikritiknya tu! Lepas tu kita taulah dia ni benar2 berisi atau tidak ada isi (kehkehkeh)

    BalasPadam
  2. ishhhh.... tertim plak tengok dia ni. buulan posa plak tu . dok bayang dia pakai LEATHER domintrix . mesti GANAS punya ..... hiyakkkkkkk tammmmmm ...tibai pungkok kita . ambik strap on balas punkok kita ..... fuhhhhhhh ....best .... DOMINATRIX

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping