Isnin, Ogos 27, 2012


Siapa kenal dengan awek cun ni? Dia pernah satu ketika menempeleng muka puak - puak Pakatan Pembangkang dengan isu PTPTN. Kini dia berjaya buat seorang Pengarah jadi ketar lutut!!! Meh baca apa ceritanya!!!
Jika si jejaka terkenal dengan pengarahannya menerusi filem-filem aksi, si dara pula merupakan seorang blogger yang terkenal. Namun, menerusi Gangster Celop, mereka sama-sama digandingkan sebagai pelakon utama.

Bagi Syamsul Yusof, biarpun selama ini duduk di kerusi pengarah, namun dia tidak gusar untuk 'diarahkan' oleh pengarah lain. Malah, mengakui teruja untuk bergandingan dengan Kamal Adli dan Hanis buat pertama kali.

"Jika saya menerima tawaran sebagai pelakon, saya tidak akan membuat kerja lebih dari yang sepatutnya. Contohnya, memberi idea syot bagaimana yang sesuai.

"Bagi saya sendiri, berlakon di bawah pengarah lain adalah salah satu proses pembelajaran buat saya dan saya teruja untuk menyaksikan hasil filem ini apabila selesai kelak.

"Pertama kali diberitahu akan digandingkan dengan Kamal, saya berasa pelik juga, kerana biasanya hero kedua atau pasangan kepada pelakon utama mestilah seorang yang komedi. Tapi selepas saya bergandingan dengan Kamal, dia boleh tahan lucunya dan kami tidak ada masalah untuk bergandingan bersama-sama. Begitu juga dengan Hanis.

"Walaupun sebelum ini orang lebih mengenali dia sebagai blogger, tapi tak mustahil suatu hari nanti dia akan menjadi salah seorang pelakon yang berjaya," ujarnya.

Syamsul mengakui, selepas berlakon menerusi drama Ameera, dia mula dihujani tawaran dari penerbit dan mengakui terasa impaknya selepas membintangi drama arahan Murali itu.

"Saya rasa senang hati dan gembira bila menerima maklum balas yang positif mengenai lakonan saya dalam drama itu. Bagaimanapun demi membahagikan masa antara lakonan dan pengarahan, saya terpaksa memilih tawaran yang benar-benar sesuai dengan saya. Malah papa juga tidak menghalang saya," jelas Pengarah Terbaik Festival Filem Malaysia ke-23 dan ke-24 ini.

Begitu juga, Hanis Zalikha, 22, biarpun sebelum ini lebih dikenali sebagai blogger, dia perlu memberanikan diri untuk mencuba bidang lakonan setelah diyakinkan pengarah filem ini, Ahmad Idham.

"Pada mulanya memang saya tidak yakin untuk menerima tawaran abang Idham kerana watak saya adalah watak utama. Tapi setelah diyakinkan oleh abang Idham dan ibu saya, barulah saya berani untuk menerima.

"Lagi pula watak filem ini, banyak persamaan dengan diri saya dan saya juga dah memberi yang terbaik. Saya harap hasilnya juga akan diterima baik apabila ditayangkan kelak," jelas graduan Diploma Perniagaan, Universiti Teknologi Mara (UiTM) ini.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping