Sabtu, September 29, 2012


Apa lagi yang Si Nurul Izzah ni nak mengarut ni? Apa pasal dia suka sangat meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal? Orang macam ni pun boleh jadi pemimpin ke?

Suka sangat diorang ni ulang skrip yang sama. Seperti setahun yang lalu, alasan 'cliche' yang dikeluarkan oleh Pakatan pembangkang adalah sama.

Antara alasan yang dikeluarkan oleh Pakatan setiap kali pihak Kerajaan membentangkan bajet ialah dengan menuduh ianya Bajet Pilihan Raya.

Bukan ke tahun lepas diorang dah buat tuduhan yang sama ke? Jadi, apa nak heran sangat dengan tuduhan yang dilemparkan oleh puak - puak Pakatan Pembangkang tu ye tak.

Cuma persoalannya sekarang ialah bajet diorang tu bukan bajet Pilihan Raya jugak ke? Kalau tidak, untuk apa diorang cadangkan bajet tu sebelum ini?

Kalau nak difikirkan secara logik sekali pun, ianya tak masuk akal. Untuk apa diorang bentang bajet kalau diorang tak mampu nak laksanakannya? Diorang bukan kerajaan.

Kerajaan Negeri yang dok ada sekarang pun masih bersepah - sepah lagi janji yang tak tertunai sejak 3 tahun yang lalu. Lagi diorang nak buat janji baru ke?

Yang menghairankan rakyat ialah mengenai kenyataan Si Nurul Izzah ni Antara lain, Si Nurul Izzah ni mempertikaikan mengenai 'Pertumbuhan'.
“Bajet yang diumumkan hari ini tidak menjelaskan bagaimana pertumbuhan…sumber-sumber pertumbuhan pada masa akan datang.
“Bayangkan cukai peribadi diturunkan 1 peratus jadi saya tertanya-tanya kritikan sebelum ini mengatakan tidak ada sumber pertumbuhan yg dikemukakan oleh Pakatan. Kenapa hari ini terlalu bersifat budaya amat memperlihat pembelian undi dan juga tidak benar-benar cuba menyelesaikan masalah struktur ekonomi Malaysia?
“Jadi saya bimbang kalau pun Pakatan berjaya meneraju pemerintahan kita akan mewarisi ekonomi yang bankrap…negara Malaysia yang bankrap dengan perbelanjaan yang lebih besar.
Pertumbuhan apa yang dimaksudkan oleh Si Nurul izzah tu? Pertumbuhan pendapatan dari luar ke? Atau pertumbuhan ekonomi bagi Negara?

Kalau dilihat kepada Bajet Bayangan yang dicadangkan oleh Pakatan pembangkang tu sebelum ini tak de jugak diceritakan pasal pertumbuhan ekonomi.

Apa yang dijanjikan mereka hanya pemberian percuma itu dan ini. PTPTN nak dihapuskan, harga minyak dan harga kereta akan diturunkan.

Tapi dari mana hasil yang akan diperolehi untuk menunaikan janji - janji tu semua? Tak de pulak disebut dalam cadangan Bajet Bayang diorang.

Jadi, untuk apa Si Nurul Izzah ni nak bangkitkan soal 'Pertumbuhan' ni? Nampak sangat la Si Nurul Izzah ni memang jenis manusia yang tak sedar diri. Apa yang dia tau, setakat menipu rakyat tu je la kerjanya!!! Bukannya dia tau buat kerja lain!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Nurul Izzah ni level otaknya berfikir dah sama taraf ngan lembu la sekarang ni..bajet yang bapak bodoh dia bentangkan tu bukan bajet pancing piliharaya gak ker?? Baajet PR terang-terang bajet PENIPU..memang diorang ni keluarga anak haram..ya lah kan..banyak makan duit SOROS..tu pasal la otak jadi mcm otak YAHUDI..

    BalasPadam
  2. Makan hasil duit haram perangai macam haram jadah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping