Sabtu, September 29, 2012


Sedikit hairan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Dzulkefly ni. Secara tiba - tiba dia mula terasa cuak tak tentu arah.

Ketika ditanya oleh pihak wartawan, dia tiba - tiba membangkitkan isu mengenai pertukaran kerusi bagi Parlimen Kuala Selangor.

Kata Si Dzulkefly ni, PAS yakin yang kerusi Parlimen Kuala Selangor akan kekal menjadi milik PAS dan menolak kemungkinan ianya ditukar kepada PKR.
AHLI Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad berkata, pucuk pimpinan tertinggi Pas dan PR menyusun strategi dalam usaha mengekalkan Kuala Selangor sebagai kubu kuat PR.
Meskipun siapa calon belum diputuskan,  Dzuklefly positif untuk meneruskan khidmatnya demi mandat pengundi.
“Saya yakin calon Pas akan tetap diletakkan di kerusi Parlimen Kuala Selangor dan menolak dakwaan kononnya PR akan meletakkan calon PKR yang ditentukan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Ahli Pas Kuala Selangor juga berikrar dan berjanji taat setia untuk mempertahankan Parlimen Kuala Selangor dan cuba merampas Dun Jeram membuktikan kesungguhan Pas," katanya.
Apa yang membuatkan dia tiba - tiba pulak nak keluarkan kenyataan seperti itu? Ada khabar angin ke yang mengatakan kerusi tu bakal bertukar tangan?

Jika benar dakwaan tersebut, maka tidak salah kalau kita kata yang PKR kini sudah mula gila kuasa sehingga tahap tak mempercayai rakan - rakan lain dalam Pakatan.

Kalau nak rampas tempat dan kerusi DAPigs, nanti susah pulak diorang nak menjawab dengan puak - puak Kafir Harbi tu. 

Nak pulak puak - puak DAPigs tu ada rahsia besar yang turut melibatkan karier Politik Si Ketua Penipu tu. Diorang mungkin ada bukti kukuh mengenai tbiat luar biasa dia.

Jadi, tak heran la kalau PKR ni setakat nak rampas kerusi PAS. Kat tempat lain pun diorang buat benda yang sama jugak. Lagi pun, dalam bab - bab meliwat orang ni, PKR memang PAKAR!!! Itu je yang diorang tau buat pun!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Senario ini berlaku dimana2. 'Pertembungan' PAS dan PKR. PKR tidak berani mengusik kawasan DAP. Isu Dr Mansor Othman d Pulau Pinang membuktikan DAP jauh lebih 'kuat' dari PKR. Anwar Ibrahim terpaksa tunduk dan sujud kepada DAP kerana DAP memegang kunci kelemahan Anwar Ibrahim. DAP pasti banyak tahu rahsia Anwar Ibrahim yang akan dijadikan sebagai komoditi tawar menawar yang akhirnya berpihak kepada DAP. Manakala PAS yang merupakan komponen paling lemah dalam pakatan rakyat pula terpaksa akur dengan segala kemahuan PKR kerana jika PAS 'berdegil' maka PAS akan mengalami 'kerugian'. Walau pun PKR juga tiada kekuatan sebagai organisasi politik, tetapi PKR khasnya Anwar Ibrahim mempunyai dana yang banyak hasil sumbangan luar termasuk dari sumber Yahudi. Selama ini PAS secra tidak langsung mungkin telah menerima 'habuan' dari Anwar Ibrahim. Budi yang ditabur dan duit yang dilabur oleh Anwar Ibrahim kepada PAS selama ini menjadikan PAS 'tikus' dalam pakatan pembangkang. PAS sedang dilanda sinderom Di telan mati mak, diluah mati bapak'.

    Dalam situasi apa pun PAS dan PKR akan terus berebut kerusi sama ADUN atau Parlimen dalam PRU13 kelak. DAP pula akan terus 'selamat' kerana PAS dan PKR tidak mungkin berani 'menyentuh' kedudukan DAP dalam apa bentuk sekali pun.

    Senario PRU13 diyakini tidak sama dengan senario PRU12. Justeru hari ini pembangkang sedang berada dalam situasi sukar dan sesak nafas. Mereka gagal pentadbir negeri2 yang mereka 'jajah' pada PRU 12 dan ini memudahkan majoriti rakyat membuat pilihan dalam PRU13 kelak. Wallahualam.

    mtk

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping