Sabtu, Oktober 20, 2012


Diatas ni merupakan gambar Pengerusi Jaringan Kampung Orang Asli Semenanjung Malaysia Pahang, Yusri Ahon (bulatan merah) sewaktu bertemu dengan MB Pahang Julai 2012.

Dibawah ni juga merupakan gambar Saudara Yusri Ahon bersama - sama dengan penduduk orang Asli Pahang yang berhimpun di Wisma Sri Pahang, Rabu lalu.


Ketika masyarakat orang Asli ini berhimpun, kelibat tiga orang peserta Himpunan Hijau Lynas turut kelihatan mundar mandir di perkarangan Wisma.

Selain itu, Timbalan Pengerusi PKR Negeri, Ahmad Nizam Hamid juga mengakui bahawa dia turut berada di Wisma pada hari yang sama.

Soalnya sekarang, ke mana mereka menghilang sewaktu MB Pahang berjumpa dengan masyarakat Orang Asli ini di Kantin Wisma? Meh baca apa yang berlaku pada mereka:
Dalam pada mengamati-amati tindak-tanduk mereka sementara menunggu kehadiran Menteri Besar, ternampak dua-tiga kerat orang berbaju-T lambang Himpunan Hijau 2.0 berlegar mundar-mandir dalam kalangan Orang Asli ini.

Apakah niat mereka turut berada di situ jika tidak kerana hendak ‘menangguk di air yang keruh’?    
Selain mereka yang dua-tiga kerat ini ialah dua (2) orang – lelaki dan wanita yang dalam ‘suit’ hitam mempunyai tanda Pemerhati daripada Jawatankuasa Peguam Negeri, serta wartawan-wartawan dari akhbar-akhbar The Star, Sin Chew Daily, Nanyang dan Sinar Harian, yang turut bersama.  

Pada satu ketika, kelihatan seorang daripada dua-tiga kerat berbaju-T Himpunan Hijau 2.0 tersebut, seolah-olah cuba ‘dictate’ (mempengaruhi) seorang daripada wartawan berkenaan dengan membawa wartawan tersebut untuk bertemu seseorang dalam kalangan Orang Asli tersebut.

Bagaimanapun, sebaik-baik Dato’ Sri DiRaja Adnan tiba pada kira-kira 11 pagi, kelibat dua-tiga kerat orang berbaju-T lambang Himpunan Hijau 2.0 tersebut sudah tidak kelihatan lagi, begitulah juga dengan dua orang yang dikatakan mewakili Jawatankuasa Peguam Negeri tadi. - sumber
Nah!!! Korang fikir la sendiri. Kalau betul mereka ni nak bantu memperjuangkan Hak rakyat, kenapa pulak masa MB Pahang sampai diorang melarikan diri?

Kalau betul diorang nak bantu, sepatutnya diorang tunggu dan turut bersama - sama mereka untuk berbincang mengenai Memorandum tersebut bukannya cabut lari.

Jelas puak - puak Pakatan Pembangkang ni hanya mahu mempergunakan masyarakat Orang Asli ni demi kepentingan Politik mereka sahaja. Diorang bukannya nak membantu sangat pun.

Setakat nak menangguk di air keruh dan menjadikan masyarakat Orang Asli ni sebagai boneka mereka. Itu sahaja yang penting bagi mereka.

Tindakan ini jelas menghina masyarakat Orang Asli secara terang - terangan dan mengkhianati kepercayaan yang telah diberikan. Orang macam ni ke yang nak diangkat jadi pemimpin dimasa akan datang? Alamat jahanam la Negara jawabnya!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. kalau kita buat kerja kerana ALLAH, di tunjukkan keberkatan Nya, tp kalau niat awai dah hancus...Allah lindungkan ia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping