Sabtu, Jun 29, 2013


Itu satu persoalan yang sewajarnya diajukan kepada Ahli Parlimen Sepang, Si Hanipa Maidin. Anadai kata satu hari anak perempuan dia hilang, apa dia nak buat?

Dah tentu - tentu dia akan buat laporan Polis dan kemudian menghubungi mereka yang rapat dengan anak dia untuk mendapatkan maklumat ke mana anak dia pergi.

Lepas tu, jika salah seorang dari mereka memaklumkan, anak perempuan dia dah lari dengan seorang lelaki dan dibawa sampai ke Kota Bharu, adakah dia nak duduk diam?

Adakah Si Hanipa Maidin ni hanya akan berpeluk tubuh dan duduk dirumah tanpa membuat sebarang tindakan terhadap lelaki yang dah melarikan anak dia tu?

Andaikata dia jumpa dengan lelaki tersebut, adakah dia nak ajak lelaki tu minum teh semeja sambil bergelak ketawa dengan dia? Dah tentu tidak, betul tak?

Ini cerita pasal maruah keluarga beb. Apa hak lelaki tu nak bawak lari anak orang tanpa kebenaran ibu bapa dia? Anak tu masih dalam tanggungan ibu bapa.

Waima dia baru sahaja bercerai dengan suami, segala perkara buruk yang dibuat oleh anak tu perlu ditanggung oleh si Bapa. Takkan itu pun orang tak tau?

Lain la akalu macam SI Ketua Penipu kesayangan SI Hanipa Maidin tu. Dia berbogel depan orang ramai sambil melanggan Pelacurpun masih tak de rasa malu lagi.

Pun SI Hanipa Maidin ni masih nak pejamkan mata dan buat - buat tak tau je? Nak suruh orang lain berehat, suruh Si Ketua Penipu tu bertaubat dulu la!!!

Bagi SH, tindakan yang dilakukan oleh Datuk Seri Zahid Hamidi adalah satu tindakan yang wajar. Mujur la dia setakat tumbuk muka lelaki tu. Kalau dia balun betul sampai tak boleh bangun, apa cerita? Baru la Padan Muka budak lelaki tu!!!
KUALA LUMPUR: Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi harus berehat daripada tugas beliau sehingga siasatan ke atasnya selesai, kata Ahli Parlimen Sepang Hanipa Maidin.

Beliau berkata, Zahid harus berbuat demikian bagi mengelakkan konflik kepentingan dalam kes membabitkan saman seorang ahli perniagaan ke atas beliau.

"Oleh kerana beliau seorang menteri apabila ada satu tuduhan atau kes saman yang mempunyai asas, paling kurang beliau diminta untuk bersara atau lebih baik beliau sendiri meletakkan jawatan.

"Tapi kalau beliau rasa beliau sendiri nak pertahankan jawatan, beliau kena berehat dahulu seperti mana yang dilakukan oleh menteri-menteri Umno yang lain," kata beliau ketika ditemui di Parlimen hari ini.
Ps: Kalau SH jadi Datuk Seri Zahid Hamidi, SH sendiri pun tak nak ada menantu yang lembik dan suka mengadu dengan orang lain. Dah macam Pondan dah gayanya!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Kalau tak sanggup menjaga maruah keluarga, macam mana nak jaga maruah agama, bangsa dan negara?

    BalasPadam
  2. org umno nak jaga anak suruh berehat dr bertugas... sedapnya mulut.. org pas pakatan buat apa saja biar.. tak perlu berehat.. berzina sampai tua.. mengangkang hari hari takpe..

    kata islam.. bukankah anak itu tanggungjawab ibubapa dan wajib mempertahankannya.. nanti bila kita diadili oleh Allah pun.. Allah akan memanggil kedua ibubapanya...

    ya la... org pas semua pakar hukum islam.. mungkin pd masa depan ada anak pemimpin
    pas yg kena... jadi kita nak tengok.. adakah seperti biasa... dibebaskan... dan diputar isunya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping