Jumaat, Julai 26, 2013


Kemungkinan pada ketika ini kita tak merasa pelik dengan tajuk yang dipaparkan diatas. Tetapi, walaubagaimana pun, pelik itu memang kebiasaan.

Nak pulak jika ianya melibatkan puak - puak Parti Angguk Saja ni. Mereka ni memang suka menafikan Kebenaran dan Ketetapan Allah S.W.T.

Walaupun dimulut mereka, mereka kata mereka redha dengan Ketetapan tersebut, namun dalam masa yang sama mereka tetap juga mempertikaikannya.

Tidak cukup dengan itu. Mereka juga turut mencari kesalahan orang lain untuk melempiaskan kesilapan mereka sendiri. Itu yang menjadi kebiasaan mereka.

Bagi menolak kekalahan dalam Pilihan Raya Kecil DUN Kuala Besut baru - baru ini, PAS menyatakan bahawa mereka tetap menyalahkan SPR dan UMNO.
"Kita sudah jangka dari awal apabila SPR umum tarikh pengundi jatuh hari biasa dan itu menyebabkan pengundi tidak dapat pulang sekali gus menyebabkan kita kurang mendapat undi pada kali ini. Hanya 40 hingga 40 peratus sahaja undi dari pengundi luar diperoleh. 
"Kita akui memang tidak dapat tawarkan apa yang BN beri jadi kita harap selepas ini wakil rakyat BN dapat laksanakan janji kerajaan," - YDP PAS Kuala Besut
Alasan yang diberikan ialah mengenai tarikh pembuangan undi yang dibuat pada hari biasa. Perkara tersebut sudah pun SH jelaskan sebelum ini (Klik Sini).

Namun, ianya tetap juga menjadi alasan bagi PAS untuk menyalahkan SPR kerana undi terhadap parti tersebut merosot dalam PRK kali ini.

Membaca artikel yang disiarkan dalam FreeMalaysiaToday, didapati bukan sahaja undi terhadap PAS yang merosot. Malah undi terhadap BN juga menurun.
Di sebalik jentera BN yang kuat menggempur semua peti undi, ke mana hilangnya 521 orang. 
Kenapa mereka tidak keluar mengundi? Kenapa BN tidak boleh meningkatkan undinya sedangkan jenteranya begitu kuat dan tersusun. 
Apatah lagi BN menabur janji dengan pelbagai projek berjumlah RM470 juta tetapi mampu meningkatkan majoriti sebanyak 158 undi sahaja. - FMT
Nah!!! Tidakkah keadan itu membuktikan bahawa keadaan bagi kedua - dua parti itu tidak ada perbezaannya? Bukan sahaja PAS yang terkesan dari perkara tersebut.

Jadi, buat pencacai - pencacai PAS ni, sedar la diri sikit. Kalau dah kalah tu, mengaku je dah kalah. Tak payah la susah - susah nak cari kesalaha orang itu dan ini. Penyudahnya nanti, buat malu diri sendiri je!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping